Sunday, March 29, 2015

Технічна концепція розроблюваного сайту

Технічна концепція сайту зможе допомогти Вам на різних етапах створення сайту: на етапі планування сайту, при постановці завдань Виконавця та визначенні вартості сайту, при проведенні тендера (конкурсу) на розробку сайту, а також допоможе здійснити маркетингове і бізнес - планування, дозволить чітко уявляти, який продукт Ви повинні отримати в результаті.
Зміст статті:

    Технічна концепція
    Формування технічної концепції
    Структура сайту
    Контент (наповнення)
    Інформаційна та довідкова підтримка
    Функціональність сайту
    Висновки

1. Технічна концепція сайту

Загальна структура, зміст, дизайн та технологічне забезпечення сайту істотно залежить від того цілей його створення. Які питання замовнику необхідно з'ясувати на етапі системного аналізу, продумуючи технічну концепцію?

Для початку на етапі технічної концепції необхідно визначити напрями побудови сайту і з'ясувати для себе досить багато моментів, прямо не відносяться до інтернет-технологій, але безпосередньо зачіпають підприємства, які виходять на віртуальний ринок.

Технічна концепція - перший документ, що складається безпосередньо при проектуванні сайту. Часто робота над нею починається ще до залучення підрядника і складається робочою групою замовника. Чітких вимог до складання технічної концепції сайту не існує: вона є і результатом дослідження, і стратегічним баченням завдань.

Але в загальних рисах технічна концепція повинна містити наступні моменти:

    поточний стан процесів і цілей компанії;
    задачі користувачів - рішення, необхідні компанії і майбутній стан процесів компанії;
    обмеження користувачів - співробітників компанії: технологічні, кваліфікаційні та економічні ресурси компанії;

У застосуванні до концепції сайту необхідно розділяти зовнішніх користувачів (аудиторію сайту) і внутрішніх користувачів (співробітників компанії). Це необхідно для того, щоб розуміти різницю між технічними концепціями традиційних і інтернет-проектів. У концепції проекту вихідними є не тільки цілі компанії, але і цілі (потреби) аудиторії. Це робить сайт інструментом зовнішніх маркетингових комунікацій.

Основне завдання технічної концепції - сформулювати для проектованого сайту ідеї, впоследствие закладаються в технічне завдання. Не плутайте завдання сайту із завданнями інтернет-проекту в цілому.

Ідеї, що формулюються в технічній концепції повинні стосуватися:

    змісту та інтерактивних сервісів сайту: рубрики і розділи, мова додавання, стиль, запити на пошук і вибір інформації, голосування, електронна комерція
    навігації по сайту: маршрути відвідувача, система посилань
    ергономіки використання сайту: час завантаження, технічні обмеження користувачів, мультимедійні можливості ресурсу, естетика (поєднання тексту з графікою, колірна гамма, анімація і т.д.)
    обслуговування сайту: кількість і функції адміністраторів, процес оновлення та розміщення інформації на сайті, кваліфікація користувачів, взаємозв'язок з іншими процесами та інформаційними ресурсами компанії
    інтеграції з іншими сайтами: порядок експорту та імпорту інформації, автоматичний обмін посиланнями, участь в аудиті та рейтингуванні спеціалізованих сайтів і пошукових систем
    можливих напрямків розвитку сайту: наступна версія ресурсу, попередні рішення у розвитку вищевказаних напрямків

Технічна концепція може бути конкурсним (або першим) завданням потенційного підрядника.
2. Формування технічної концепції сайту

Одним з перших етапів по створенню технічної концепції сайту є з'ясування питання про те, хто з працівників вашої компанії може обслуговувати Інтернет-діяльність і в якому обсязі.

Так як будь-який проект вимагає підтримки і розвитку, то ви будете змушені підтримувати свій сайт, і саме для цього буде потрібно співробітник вашої компанії, який зміг би координувати і розвивати ваш проект.

У будь-якому випадку, якщо ви маєте намір не відстати від конкурентів, не роблячи разом з тим революційних інтернет-проривів, вам доведеться визначити:

    в яких випадках відвідувачі приходять на сайт?
    як - вручну або автоматично - буде здійснюватися наповнення сайту вашими комерційними пропозиціями?
    чи готові ви до витрат на наповнення сайту супутньою інформацією? Це можуть бути коректні тематичні новини, каталожні опису товарів або послуг та ін. Хто і як буде розміщувати цю інформацію? Звідки вона буде надходити, чи велика буде ступінь її достовірності?
    чи збираєтеся ви підтримувати інтерактивні канали роботи з відвідувачами сайту? Які канали їм потрібні: конференції, поштові повідомлення, ICQ? Чи плануєте ви змінювати логістику інших відділів компанії відповідно до запитів клієнта?
    чи будете ви використовувати платіжні та кур'єрські інструменти в роботі Інтернет-сайту? Чи можете гарантувати доставку товару або повернення грошей, якщо клієнт відмовився купувати його?

Якщо ви збираєтеся дуже активно працювати з відвідувачами сайту, боротися за їхню увагу, ловити кожне речення потенційного клієнта, то фінансові та часові витрати будуть невиправдано великі. Як зазвичай, доводиться шукати золоту середину: баланс між тим, що хочеться, і тим, що доцільно.
3. Структура сайту

Основне завдання сайту - подати максимальний обсяг інформації, яку може сприйняти середній користувач при мінімальних зусиллях з його боку. Надмірне завантаження користувача інтерактивністю може відвернути його від вирішення основних завдань.

Обсяг інформації в цілому і текстів зокрема залежить від файлів структури (так званої картою сайту). У цій структурі повинні бути передбачені директорії зі списками файлів, а також власне інформаційні файли. Рекомендується використовувати деревоподібну файлову структуру.

Основні розділи для кожного сайту можуть бути своїми. Однак при складанні концепції необхідно розрізняти дві структури.

1. Інформаційна структура показує, яка інформація розміщується на сайте.Напрімер, для типового корпоративного сайту торгової компанії така структура може включати:

    каталог - розгорнутий опис товарів і послуг, підготовлене фахівцем-товарознавцем
    прайс-лист - коротка інформація про наявність товарів, пов'язана з каталогом функціонально
    новини компанії і сайту - самі значущі комерційні пропозиції і зміни
    інформацію про компанію - час, місце, порядок роботи
    довідкову інформацію - новини ринку, огляди, поради

2. Сервісна структура демонструє, які можливості з обробки інформації та інтерактивній взаємодії ви надаєте відвідувачеві. Для типового корпоративного сайту торгової компанії сервісна структура може включати:

    оформлення та оплату замовлення (кошик з інформацією про обрані пропозиціях та інструментарій оплати);
    конференції - обмін думками та відповіді на запитання між відвідувачами та службою підтримки сайту;
    індивідуальні налаштування - можливість отримувати індивідуальне подання інформації;
    передплату - можливість отримати замовлену інформацію по електронній пошті;
    реєстрацію - запам'ятовування відомостей про відвідувача з метою його «впізнавання» при повторному відвідуванні або надання йому спеціальних можливостей;
    порівняння товарів між собою - уніфікований з точки зору однотипних характеристик інструмент вибору;
    аукціони - інтерактивний сервіс, що дозволяє торгуватися і отримувати індивідуальні умови.

4. Контент (наповнення) сайту

При плануванні наповнення і компоновки створюваного сайту варто виходити як мінімум з двох правил, які в переважній більшості випадків виявляються вірними:
- Оптимальний обсяг тексту для однієї HTML-сторінки знаходиться в межах чотирьох-п'яти «екранів» при вирішенні монітора 600 * 800 пікселів. Документи більшого розміру рідко дочитувати до кінця, якщо в них не міститься особливо цінної для відвідувача інформації;
- Користувач спочатку сприймає сайт як збірник потрібної інформації і віддає перевагу найбільш предметним ресурсам. Тому корпоративні буклети, які в основному мають переконати відвідувача в цінності того чи іншого товару, тут «не працюють». А ось довідники, посібники по роботі, відповіді на поширені питання і т.п. вельми популярні.

Звідси випливає, що основна інформаційна частина кожної окремої HTML-сторінки повинна знаходитися в межах першого екрану. Для коротких матеріалів досить розгорнутого підзаголовка, а для великих можлива коротка анотація. Одним з варіантів може стати розміщення матеріалів у вигляді коротких анотацій з потенційною можливістю прочитати повний документ.

Крім того, краще уникати розміщення малюнків і фотографій, що займають всю ширину першої сторінки екрана. Тоді відвідувач відразу зможе приступати до читання, не чекаючи завантаження картинки і не «прокручуючи» екран.

Варто також звернути увагу на спосіб подачі інформації. Це означає, що потрібно уникати ввідних абзаців, що не несуть прямої інформаційного навантаження, розлогих міркування та ін.

Необхідно враховувати, на яких користувачів розрахований сайт. Тут можливі два варіанти:

    орієнтація на випадково зайшли користувачів, які, швидше за все, більше не відвідають ваш ресурс. У цьому випадку на першій сторінці необхідно розмістити максимум інформації
    орієнтація на постійних користувачів, які знову і знову повертаються на сайт, з тим, щоб отримати нову інформацію. У цьому випадку на першій сторінці слід розміщувати тільки посилання.

Тексти повинні містити максимум корисної інформації та мінімум рекламної. Спочатку в стислому вигляді викладається інформація загального характеру, а для ознайомлення з деталями користувач переходить за посиланням до нового файлу. При цьому дається коротка попередня Інструкція про те, яка інформація представлена ??за цим посиланням.

Власне обсяг тексту - кількість рядків, знаків та ін. - Залежить від конкретного матеріалу і побудованої системи посилань. Загальна рекомендація: основний текст повинен розміщуватися на одній сторінці, по можливості без прокрутки. На практиці це вдається не завжди. Допомогти тут може система посилань: більш детальна інформація (наприклад, потрібна не всім) поміщається в окремому файлі.

Експерти відзначають, що на кожній сторінці має бути не більше 20-30 Кб HTML-текста
5. Інформаційна та довідкова підтримка сайту

Будь-який професійний сайт повинен містити довідкову інформацію. Тут цілком доречна аналогія з друкованою продукцією. Відмінність професійного наукового видання від простої передруку того ж тексту полягає в обсязі довідкової інформації: іменні та тематичні покажчики, розширений список літератури з цієї тематики і, звичайно, коментарі. Приблизно ці ж правила повинні зберігатися в рамках сайту.

Це може бути досягнуто наступними способами:

    на сайті необхідно помістити розширене зміст. Згідно багатьом дослідженням, користувачі люблять, коли тексту або статті передує зміст або анотація. Часом зручно спочатку ознайомитися зі змістом статей, а потім вибрати потрібні і прочитати їх уважно. Тексти новин краще оформляти в стилі «перевернутої піраміди», тобто спочатку подавати читачеві новина, висновки, а вже потім подробиці. Такий підхід дозволить відразу отримати необхідну інформацію і цілком захопить увагу користувача. У читача просто не залишиться питань про те, на яку тему все-таки написана стаття і чи варто витрачати на неї час.
    якщо сайт містить безліч різних розділів, посилань і сторінок, може бути, доцільно було б передбачити функцію пошуку за ключовими словами.
    перед великими фрагментами тексту, а також для окремих документів, що зберігаються в окремих файлах, рекомендується давати анотації. Це сильно економить час роботи користувачів і свідчить про те, що сайт виконаний на професійному рівні.
    необхідно, щоб відвідувач завжди розумів, в якому розділі сайту він знаходиться і як йому повернутися «додому» - на головну (індексну) сторінку. Це питання вирішується засобами довідкової підтримки та навігації.
    доцільно реалізувати систему контекстних довідок - це дає користувачеві можливість отримувати відповіді на поточні питання прямо «на місці».

Чітких рекомендацій щодо пропорційного розміщення різної за характером інформації не існує. Наведемо кілька основних положень:

    всі додаткові елементи розважального характеру - анекдоти, конкурси і т.д. - Рекомендується поміщати на головній сторінці, переважно по краях екрану
    ці елементи повинні відрізнятися від основного тексту кольором, шрифтами, анімацією і т.д.
    змістовну частину - наприклад, умови конкурсів, тексти анекдотів - слід помістити в окремі файли
    іноді можна просто побудувати систему посилань на відповідні Інтернет-ресурси
    частина інформації, пов'язаної з думками експертів (наприклад, думки про якість того чи іншого товару), необхідно розміщувати не на головній сторінці, а безпосередньо поряд з інформацією про товар
    інформація повинна бути організована таким чином, щоб користувачеві було зрозуміло, на якому сайті - діловому, комерційного або розважальному - він виявився
    важливо не переборщувати з рекламою. В іншому випадку можлива негативна реакція користувача

6. Функціональність сайту

Функції, які може нести на собі сайт:
1. При роботі з партнерами:

    передача та розподіл регіональних замовлень;
    обмін фінансовою документацією;
    обмін і централізація інформації про стан складів;
    проведення транзакцій за допомогою систем дистанційного банківського обслуговування;

2. при роботі з корпоративними клієнтами:

    прийом і оформлення замовлення на товари та послуги;
    якщо це є предметом продажів - передача інформації або надання дистанційних послуг;
    виставлення рахунків (у тому числі автоматичне);
    надання сервісної та технічної підтримки;
    проведення транзакцій за допомогою систем дистанційного банківського обслуговування;

3. при роботі з приватними клієнтами:

    прийом і оформлення замовлень на товари та послуги;
    якщо це є предметом продажів - передача інформації або надання дистанційних послуг;
    надання сервісної та технічної підтримки;
    проведення транзакцій за допомогою кредитних картах, систем дистанційного банківського обслуговування приватних осіб, «електронних гаманців»;

Але з реалізацією цих можливостей виконання вимог до функціональності сайту можна вважати завершеним лише формально. Функціональність сайту багато в чому залежить і від того, наскільки комфортно почуває себе користувач, працюючи з цим ресурсом.
Висновки:

Після оцінки і визначення даних факторів Ви можете складати технічну концепцію сайту. Вона є як початком проектної документації, так і документом для планірвоанія проведених робіт, дозволяючи оцінити трудові, фінансові та часові витрати. Технічна концепція сайту складається в довільній формі, але істотно полегшує роботу Виконавцю та Замовнику.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини www.dentalhygieneanswers.com www.dovmeyap.com www.elbacity.press www.eskisehirgocukduzeltme.com www.ds-clan.ru www.farmersforum.ir www.excluzive.net www.forum.sanctusfolium.com www.footie.by www.irantraveller.org