Кожна компанія, яка планує розробку проекту, повинна ясно представляти потребу на перспективу у фінансових, матеріальних, трудових та інтелектуальних ресурсах, джерела їх отримання, а також вміти чітко розраховувати ефективність використання ресурсів у процесі роботи фірми.
При всьому різноманітті проектів існують ключові положення, застосовні практично до всіх проектів, але необхідні для того, щоб своєчасно підготуватися і обійти потенційні труднощі і небезпеки, тим самим зменшити ризик у досягненні поставлених цілей.
Бізнес-план сайту - це внутрішньофірмовий документ, що представляє основні аспекти розроблюваного проекту, аналіз виникаючих проблем, можливі «перешкоди» і методи їх подолання, показники-індикатори, за якими доцільно стеження за поточним станом справ. Є засобом аналізу комерційного проекту на його реалістичність і ефективність.
Мета бізнес-плану сайту: комплексний підхід до планування, розробки та розвитку проекту.
Завдання:
Обгрунтування економічної доцільності напрямків розвитку фірми;
Розрахунок очікуваних фінансових результатів діяльності, в першу чергу обсягів продажів, прибутку, доходів на капітал;
Визначення планованого джерела фінансування реалізації обраної стратегії, тобто способи концентрування фінансових ресурсів;
Підбір працівників, які здатні реалізувати даний план.
Позитивні сторони:
ясність і чіткість усього процесу створення і розробки проекту;
визначення учасників проекту, розподіл завдань і відповідальності;
фінансовий план та оцінка ризиків;
залучення партнерів та інвесторів за допомогою бізнес-плану.
Негативні сторони:
трудові та часові витрати на розробку;
бізнес-план має становити компетентна експертна група, як правило, послуги фахівців з боку, обходяться дуже дорого.
Структура бізнес-плану
1. Резюме
Даний розділ бізнес-плану готується в самому кінці роботи по завершенні і готовності всіх інших розділів, тобто при досягненні повної ясності всіх аспектів розроблюваного проекту. Обсяг резюме не повинен перевищувати 4-х сторінок машинописного тексту. На перших трьох сторінках даються відповіді на питання який саме і за рахунок чого буде вироблятися проектований продукт, його відмінні риси по відношенню до продукції конкурентів, чому для користувача переважніше саме цей продукт? Четверта сторінка повинна відображати очікувані основні фінансові результати від відпрацьовують проект, де наводяться відомості про:
Прогнози розвитку;
Виручці від продажу і прибуток, якщо це інтернет-магазин, наприклад;
Витрати на розробку, розвиток і просування;
Рівень прибутковості та окупність проекту;
2. Опис проекту
В даному випадку необхідно чітко і лаконічно відповісти на питання:
які потреби покликаний задовольнити сайт;
конкурентні переваги;
наявність патентів або авторських свідоцтв, що захищають особливості проекту;
оцінка витрат на розробку;
розрахунок окупності проекту;
опис дизайнерських особливостей, функціонального назченіе;
організація роботи з відвідувача
плановані заходи з розвитку проекту;
3. Оцінка ринку
Типовий процес дослідження ринку включає в себе 4 етапи:
Етап 1. Визначення даних реалізації проекту, оцінка потенціалу конкурентів.
Етап 2. Джерело отримання інформації: власні дослідження, дослідження інших компетентних фахівців і організацій.
Етап 3. Аналіз даних: кому це потрібно і наскільки Ви зможете бути конкуретного здатним
Етап 4. Реалізація та планування заходів, що дозволяють використовувати ці дані на користь проекту.
4. Конкуренція
Розробляючи цей розділ, перш за все, слід об'єктивно відповісти на питання: хто є найбільшими конкурентами у Вашій області діяльності, як йдуть їхні справи, що собою являє проекту конкурентів (аудит сайту), їх переваги і явний плюси. Однак слід оцінювати конкурентів гранично тверезо, в іншому випадку великий ризик опинитися з репутацією поганого проекту.
5. Стратегія маркетингу
Обсяг розділу складає 3-4 сторінки машинописного тексту.
До основних елементів плану маркетингу відносяться:
визначення цілей і завдань Маркетигові політики;
визначення цільової аудиторії;
рекламні заходи: методи організації реклами, величина коштів, необхідних для реалізації реклами;
методи стимулювання підвищення відвідуваності сайту; - Заходи по роботі з відвідувачами сайту: методи організації служби сервісу, величина необхідних для цього фінансових ресурсів;
формування громадської думки про проекту: розробка методик, що дозволяють добиватися хорошої репутації свого сайту;
6. План реалізації та розвитку
Необхідно відповісти на наступні питання:
мета і завдання проекту
які бізнес-процеси компанії можна автоматизувати?
необхідні для цього техніко-економічні умови;
визначення учасників проекту, розробників;
чи передбачаються партнерські відносини?
які проблеми можуть виникнути?
перспективи проекту? - Який життєвий цикл проекту?
У даному розділі також повинні бути відображені процеси контролю якості, де повідомляється:
на яких стадіях і якими методами буде проводитися контроль якості;
які стандарти будуть при цьому використані.
Завершує цей розділ бізнес-плану оцінка можливих витрат розробки та її динаміка на перспективу.
7. Організаційний план
У розділі необхідно відзначити, з ким має бути організація проекту і як планується налагодження з ним роботи. При цьому відправною точкою повинні бути кваліфіковані вимоги, де вказується:
які саме фахівці (якого профілю, освіти, досвіду) і з якою заробітною платою необхідні для успішного ведення справ;
на яких умовах приймаються на роботу фахівці (постійна робота, сумісники (зовнішні експерти));
чи є можливість скористатися послугами якої-небудь організації з найму такого роду професіоналів;
у випадку, якщо частина персоналу вже найнята, необхідно дати про своїх співробітників короткі біографічні дані: кваліфікація, колишній досвід роботи і його корисність для підприємства. Так само в цьому розділі наводиться й організаційна структура підприємства, яка відображає: хто і чим буде займатися, взаємодія всіх служб один з одним, координація та контроль їх діяльності.
8. Юридичний план
У даному розділі вказуються на підставі яких документів відбувається розробка проектів, яка нормативно-правова база використовується.
9. Оцінка ризику і страхування
Розділ розбивається на дві частини. У першому вгадують всі типи ризиків, з якими автори бізнес-плану можуть зіткнутися, а також джерела і момент їх виникнення. У другій частині дається відповідь на питання: як зменшити ризики і втрати. Відповідь має складатися з двох пунктів: вказуються організаційні заходи профілактики ризиків, розробляються заходи по скороченню цих ризиків і втрат, наводиться програма страхування від ризиків.
10. Фінансовий план
Розділ покликаний узагальнити матеріали, отримані в результаті всієї попередньої роботи і представити їх у вартісному вираженні. У ньому враховуються всі можливі і неможливі фінансові витрати, збитки, план заходу, спрямованих на окупність і прибутковість, графік беззбитковості і т.д.
11. Стратегія фінансування
У розділі викладається план отримання коштів для створення або розширення проекту. При цьому необхідно відповісти на питання:
скільки потрібно коштів для реалізації даного проекту. Відповідь на це запитання можна отримати з попереднього розділу бізнес-плану "Фінансовий план".
джерела фінансових ресурсів і форма їх отримання.
Коли необхідна розробка бізнес-плану:
бізнес-план необхідний для опрацювання портальних рішень або проекту, який несе на собі велику кількість цілей і завданням, а так само проекту, який планується стати невід'ємною частиною основного бізнесу. Для невеликих проектів, що несуть одну-дві основних цілей можна обійтися мінімальною, скороченою версією бізнес-плану або технічної концепцією сайту.
При всьому різноманітті проектів існують ключові положення, застосовні практично до всіх проектів, але необхідні для того, щоб своєчасно підготуватися і обійти потенційні труднощі і небезпеки, тим самим зменшити ризик у досягненні поставлених цілей.
Бізнес-план сайту - це внутрішньофірмовий документ, що представляє основні аспекти розроблюваного проекту, аналіз виникаючих проблем, можливі «перешкоди» і методи їх подолання, показники-індикатори, за якими доцільно стеження за поточним станом справ. Є засобом аналізу комерційного проекту на його реалістичність і ефективність.
Мета бізнес-плану сайту: комплексний підхід до планування, розробки та розвитку проекту.
Завдання:
Обгрунтування економічної доцільності напрямків розвитку фірми;
Розрахунок очікуваних фінансових результатів діяльності, в першу чергу обсягів продажів, прибутку, доходів на капітал;
Визначення планованого джерела фінансування реалізації обраної стратегії, тобто способи концентрування фінансових ресурсів;
Підбір працівників, які здатні реалізувати даний план.
Позитивні сторони:
ясність і чіткість усього процесу створення і розробки проекту;
визначення учасників проекту, розподіл завдань і відповідальності;
фінансовий план та оцінка ризиків;
залучення партнерів та інвесторів за допомогою бізнес-плану.
Негативні сторони:
трудові та часові витрати на розробку;
бізнес-план має становити компетентна експертна група, як правило, послуги фахівців з боку, обходяться дуже дорого.
Структура бізнес-плану
1. Резюме
Даний розділ бізнес-плану готується в самому кінці роботи по завершенні і готовності всіх інших розділів, тобто при досягненні повної ясності всіх аспектів розроблюваного проекту. Обсяг резюме не повинен перевищувати 4-х сторінок машинописного тексту. На перших трьох сторінках даються відповіді на питання який саме і за рахунок чого буде вироблятися проектований продукт, його відмінні риси по відношенню до продукції конкурентів, чому для користувача переважніше саме цей продукт? Четверта сторінка повинна відображати очікувані основні фінансові результати від відпрацьовують проект, де наводяться відомості про:
Прогнози розвитку;
Виручці від продажу і прибуток, якщо це інтернет-магазин, наприклад;
Витрати на розробку, розвиток і просування;
Рівень прибутковості та окупність проекту;
2. Опис проекту
В даному випадку необхідно чітко і лаконічно відповісти на питання:
які потреби покликаний задовольнити сайт;
конкурентні переваги;
наявність патентів або авторських свідоцтв, що захищають особливості проекту;
оцінка витрат на розробку;
розрахунок окупності проекту;
опис дизайнерських особливостей, функціонального назченіе;
організація роботи з відвідувача
плановані заходи з розвитку проекту;
3. Оцінка ринку
Типовий процес дослідження ринку включає в себе 4 етапи:
Етап 1. Визначення даних реалізації проекту, оцінка потенціалу конкурентів.
Етап 2. Джерело отримання інформації: власні дослідження, дослідження інших компетентних фахівців і організацій.
Етап 3. Аналіз даних: кому це потрібно і наскільки Ви зможете бути конкуретного здатним
Етап 4. Реалізація та планування заходів, що дозволяють використовувати ці дані на користь проекту.
4. Конкуренція
Розробляючи цей розділ, перш за все, слід об'єктивно відповісти на питання: хто є найбільшими конкурентами у Вашій області діяльності, як йдуть їхні справи, що собою являє проекту конкурентів (аудит сайту), їх переваги і явний плюси. Однак слід оцінювати конкурентів гранично тверезо, в іншому випадку великий ризик опинитися з репутацією поганого проекту.
5. Стратегія маркетингу
Обсяг розділу складає 3-4 сторінки машинописного тексту.
До основних елементів плану маркетингу відносяться:
визначення цілей і завдань Маркетигові політики;
визначення цільової аудиторії;
рекламні заходи: методи організації реклами, величина коштів, необхідних для реалізації реклами;
методи стимулювання підвищення відвідуваності сайту; - Заходи по роботі з відвідувачами сайту: методи організації служби сервісу, величина необхідних для цього фінансових ресурсів;
формування громадської думки про проекту: розробка методик, що дозволяють добиватися хорошої репутації свого сайту;
6. План реалізації та розвитку
Необхідно відповісти на наступні питання:
мета і завдання проекту
які бізнес-процеси компанії можна автоматизувати?
необхідні для цього техніко-економічні умови;
визначення учасників проекту, розробників;
чи передбачаються партнерські відносини?
які проблеми можуть виникнути?
перспективи проекту? - Який життєвий цикл проекту?
У даному розділі також повинні бути відображені процеси контролю якості, де повідомляється:
на яких стадіях і якими методами буде проводитися контроль якості;
які стандарти будуть при цьому використані.
Завершує цей розділ бізнес-плану оцінка можливих витрат розробки та її динаміка на перспективу.
7. Організаційний план
У розділі необхідно відзначити, з ким має бути організація проекту і як планується налагодження з ним роботи. При цьому відправною точкою повинні бути кваліфіковані вимоги, де вказується:
які саме фахівці (якого профілю, освіти, досвіду) і з якою заробітною платою необхідні для успішного ведення справ;
на яких умовах приймаються на роботу фахівці (постійна робота, сумісники (зовнішні експерти));
чи є можливість скористатися послугами якої-небудь організації з найму такого роду професіоналів;
у випадку, якщо частина персоналу вже найнята, необхідно дати про своїх співробітників короткі біографічні дані: кваліфікація, колишній досвід роботи і його корисність для підприємства. Так само в цьому розділі наводиться й організаційна структура підприємства, яка відображає: хто і чим буде займатися, взаємодія всіх служб один з одним, координація та контроль їх діяльності.
8. Юридичний план
У даному розділі вказуються на підставі яких документів відбувається розробка проектів, яка нормативно-правова база використовується.
9. Оцінка ризику і страхування
Розділ розбивається на дві частини. У першому вгадують всі типи ризиків, з якими автори бізнес-плану можуть зіткнутися, а також джерела і момент їх виникнення. У другій частині дається відповідь на питання: як зменшити ризики і втрати. Відповідь має складатися з двох пунктів: вказуються організаційні заходи профілактики ризиків, розробляються заходи по скороченню цих ризиків і втрат, наводиться програма страхування від ризиків.
10. Фінансовий план
Розділ покликаний узагальнити матеріали, отримані в результаті всієї попередньої роботи і представити їх у вартісному вираженні. У ньому враховуються всі можливі і неможливі фінансові витрати, збитки, план заходу, спрямованих на окупність і прибутковість, графік беззбитковості і т.д.
11. Стратегія фінансування
У розділі викладається план отримання коштів для створення або розширення проекту. При цьому необхідно відповісти на питання:
скільки потрібно коштів для реалізації даного проекту. Відповідь на це запитання можна отримати з попереднього розділу бізнес-плану "Фінансовий план".
джерела фінансових ресурсів і форма їх отримання.
Коли необхідна розробка бізнес-плану:
бізнес-план необхідний для опрацювання портальних рішень або проекту, який несе на собі велику кількість цілей і завданням, а так само проекту, який планується стати невід'ємною частиною основного бізнесу. Для невеликих проектів, що несуть одну-дві основних цілей можна обійтися мінімальною, скороченою версією бізнес-плану або технічної концепцією сайту.
No comments:
Post a Comment