Навіть якщо ви зробили відмінний, оригінальний, корисний сайт і виклали його в інтернет, на цьому ваші турботи не закінчуються, а, скоріше, тільки починаються. Тому що найголовніше - це привести на сайт відвідувачів. Діяльність, спрямована на залучення відвідувачів, і є розкрутка, просування, оптимізація сайту. Просуванням і оптимізацією воліють називати заходи, спрямовані на збільшення відвідуваності, більш великі і солідні компанії, намагаючись при цьому як би провести якесь різницю між своїми методами і методами, використовуваними фрілансерами, одинаками або дрібними студіями, що пропонують ті ж послуги за меншу ціну, хоча на Насправді подібне відмінність є багато в чому відмінність вигадане. Зараз в інтернеті мільйони різних сайтів, і їх кількість збільшується з кожним днем. Як результат, все більше зростає конкуренція за відвідувачів і все більше зростає значення ефективної організації розкрутки свого сайту. У даній статті ми розповімо про те, як залучити на свій сайт відвідувачів і уникнути типових помилок, які допускають початківці веб-майстри в спробах швидше розкрутити свій проект.
Якщо ви розмістите свій сайт на хостингу і нічого не будете робити, на нього ніхто і ніколи не прийде. Тому, для того, щоб хоча б небагато відвідувачі з'явилися на вашому сайті, потрібно прикласти деякі зусилля. По-перше, звідки на сайт можуть прийти відвідувачі? Вони можуть прийти з інших, уже в якійсь мірі розкручених сайтів, якщо на цих сайтах буде посилання на ваш сайт, вони можуть прийти з пошукових систем, вони можуть прийти, просто набравши адресу вашого сайту в браузері, природно, в тому випадку, якщо ви їм цю адресу повідомте. Відповідно, для залучення відвідувачів ви можете використовувати такі методи:
Реклама вашого сайту в офлайні. Ви можете розповісти про ваш сайт друзям, знайомим, розклеїти оголошення, дати рекламу на радіо, телебачення, в газети і журнали ...
Зареєструвати свій сайт в пошукових системах і домагатися того, щоб він знаходився користувачами цих пошукових систем по тим чи іншим пошуковим запитам. Для більшості сайтів саме відвідувачі, що приходять з пошукових систем, складають головну частину від всіх відвідувачів.
Розмістити посилання на свій сайт на інших сайтах - самостійно, якщо це можливо, або попросивши їх господарів.
Таким чином, основні принципи, як бачите, прості. Однак на практиці існує велике число нюансів, які ви повинні знати і врахувати, якщо хочете серйозно зайнятися розкруткою свого сайту і зробити його популярним. Почнемо по порядку і з самого простого.
I. Як відстежувати рівень розкрученості сайту.
1) Облік відвідуваності. Перше питання, про яке варто задуматися - це як дізнаватися, заходять чи на ваш сайт відвідувачі, скільки людина відвідує сайт за день, тиждень, місяць, які сторінки вони дивляться, з яких сайтів або сторінок приходять і т. д. Вся ця інформація є вкрай важливою для того, щоб ви могли оцінювати ступінь ефективності прикладаються вами зусиль і коригувати ці зусилля в залежності від того, які результати ви отримуєте. Але яким чином можна отримати дану інформацію? По-перше, ви можете вивчати внутрішню систему статистики сайту. Кожен факт відвідування вашого будь-якої сторінки сайту фіксується сервером в т. Н. лог-файлах, і спеціальні програми можуть отримувати інформацію з лог-файлів, аналізувати її і надавати вам докладні звіти, в яких буде зібрана різноманітна інформація про відвідуваність вашого сайту. Якщо ваш сайт розміщений на платному хостингу, то господарі хостингу надають, як правило, всім власникам сайтів можливість використання подібних безкоштовних програм статистики, таких, як Аналог, Вебалайзер і т. П. На жаль, ці програми не вседа коректно здатні відрізняти відвідувачів-людей від відвідувачів-роботів, відчувають труднощі з аналізом пошукових запитів російською мовою і мають ряд інших недоліків. Безкоштовні хостинги (наприклад, Народ.ру) теж, як правило, надають звіти статистики відвідуваності, але, зазвичай, вони менш докладні. Іншим варіантом є розміщення на кожній сторінці лічильника відвідуваності, який буде рахувати і збирати дані кожного відвідувача цієї сторінки. Ви можете розмістити як власний лічильник відвідуваності, так і лічильник відвідуваності, який буде оброблятися зовнішньою системою статистики. Використання зовнішніх систем статистики є досить популярним рішенням, в силу своєї доступності і простоти. Наприклад, на цьому сайті розміщені лічильники системи статистики liveinternet.ru (кнопку лічильника liveinternet ви можете бачити внизу цієї сторінки). На жаль, цей метод також не не містить недоліків. Основною проблемою при використанні зовнішніх систем статистики є можливість збоїв і перевантажень на серверах цих систем, які збирають і аналізують інформацію зі счётчков, і подібні випадки, на жаль, не рідкість. У деякі дні, коли користувачі інтернету особливо активні, похибка підрахунку відвідуваності зовнішніми системами статистики може становити 20% і більше (при цьому реальне число відвідувачів буде більше, ніж покаже статистика).
2) ТІЦ, PR та інші показники "авторитетності" сайту. Крім власне відвідуваності сайту, існують непрямі показники, що дозволяють оцінити ступінь розкрученості і популярності сайту в мережі. Найбільш відомими з них є показник PR, введений компанією Google, а в Рунеті - ще й ТІЦ, який для кожного російськомовного сайту розраховує Яндекс. Хоча дані показники і не впливають на відвідуваність безпосередньо, існує досить очевидна залежність між величиною ТИЦ і PR і тим, як часто будуть заходити на ваш сайт відвідувачі з пошукових систем Яндекс і Google, тому підвищення ТИЦ і PR сайту часто ставиться в якості самостійного завдання. Крім того, від величини ТИЦ і PR дуже сильно залежить цінність посилань, розміщених на тому чи іншому сайті, що потрібно враховувати при розкручуванні свого сайту (докладніше про це буде сказано нижче). Якщо показник PR може перебувати в діапазоні від 0 до 10 (при цьому 5-6 одиниць - це вже дуже добре розкручений сайт), ТІЦ не має якогось фіксованого верхньої межі, а поступово збільшується в міру збільшення авторитетності сайту, при цьому ТІЦ сайту , що показується Яндексом, зазвичай, округлюється до десятків (т. е. може бути рівний 10, 20, 30 і т. д., більш точно значення ТИЦ можна визначати, завантаживши для свого браузера Яндекс.Бар). Непогано розкручений сайт має ТІЦ в районі декількох сотень одиниць. Показники ТІЦ і PR не змінюються безперервно, зазвичай між перерахунку цих показників проходить більше місяця, і, як би завзято ви не розкручували свій сайт, його ТИЦ і PR не зміниться до чергового перерахунку. Для зручного визначення одночасно ТІЦ, PR та ін. Показників існує безліч сервісів, наприклад, be1.ru
3) Позиції сайту в пошукових системах по цільових запитах. Це дуже важливий показник, що визначає ймовірність того, що користувачі інтернету, які шукають інформацію з певної теми, прийдуть саме до вас. Зазвичай сайти у видачі (т. Е. Видаються пошуковою системою результатах пошуку за певним запитом) упорядковано т. Н. "Релевантності", яка є вельми розтяжним поняттям, що означає ступінь відповідності вмісту сайту даному запиту. Визначається ця сама релевантність вельми складним чином, з урахуванням великої кількості факторів (докладніше про них буде розказано нижче). Однак очевидно, що власник сайту повинен прагнути до того, щоб сайт знаходився по запитах, пов'язаним з тематикою його сайту, а для цього потрібно, щоб в результатах пошуку, т. Е. Видачу, сайт знаходився якомога ближче до першого місця. Наприклад, якщо ваш сайт розповідає про розведення кішок, потрібно прагнути до того, щоб за запитом "розведення кішок" ваш сайт видавався пошуковими системами якомога ближче до початку результатів пошуку. Вручну шукати свій сайт в результатах пошуку, звичайно, не дуже зручно, особливо, якщо він знаходиться десь на 200-му місці, на щастя, є спеціальні сервіси, наприклад, siteposition.ru , що дозволяють визначити позицію вашого сайту в результатах пошуку основних пошукових систем швидше і простіше.
II. Методи розкрутки сайту.
1) Забезпечення індексації сайту пошуковими роботами. Як вже говорилося вище, для більшості сайтів пошукові системи - це основне джерело припливу відвідувачів. Роботи пошукових систем постійно обходять інтернет і індексують знаходяться в ньому сайти, після чого ці сайти мають шанс потрапити на сторінку результатів пошуку і бути побаченими кимось. Якщо ви розмістите посилання на свій сайт на яких-небудь інших, уже відомих роботам пошукових систем, сайтах, то ці роботи через якийсь зайдуть і на ваш сайт, проиндексировав знаходяться на ньому сторінки. Втім, краще відразу повідомити пошуковим роботам про існування вашого сайту. Для основних пошукових систем, найбільш популярних в Рунеті - Яндекса, Рамблера і Гугла це можна зробити, відповідно, на страницах webmaster.yandex.ru/ , www.rambler.ru/doc/add_site.shtml и www.google.ru/intl/ru/addurl.html . Але все одно, до моменту, коли ваш сайт почне індексуватися пошуковими роботами, продёт деякий час - зазвичай близько тижня. Якщо на сайті багато сторінок, вони будуть індексуватися і додаватися до бази пошукових машин поступово. Визначити, які сторінки вашого сайту вже проіндексовані, можна за допомогою функції розширеного пошуку - вказати в полі "шукати тільки на сайті" адресу вашого сайту.
Іноді початківці веб-майстри допускають помилки, які запобігають індексацію частини сторінок сайту пошуковими роботами. Коли ви ставите свій сайт в чергу на індексацію в пошукових системах, ви додаєте адресу головної сторінки. Отже, щоб були проіндексовані та інші сторінки сайту, робот повинен мати можливість пробратися до них з головної сторінки за прямими посиланнями. Що значить "пряме посилання"? Це звичайне посилання, задана за допомогою html-тега, яка в коді сторінки виглядає приблизно так - <a href="адрес страніци"> текст посилання </a>. Однак посилання можна зробити і іншим чином - за допомогою javascript, наприклад. Саме так перенаправляють відвідувача на іншу сторінку випадають меню, на зразок того, яке є на сайті 1ps.ru . Проте пошуковий робот, на відміну від відвідувача, не може перейти на іншу сторінку через таке меню, тому для нього обов'язково повинні бути на додаток до меню поставлені звичайні посилання. Крім того, роботи пошукових систем вельми не люблять автоматичний редирект (т. Е. Коли користувач, зайшовши на одну сторінку, автоматично перенаправляється на іншу), і зазвичай з цього редіректу не переходять.
На закінчення зазначимо, що ваш сайт може не тільки потрапити в базу пошукових систем, але і вилетіти з неї. Зазвичай таке відбувається або в тому випадку, якщо ви використовуєте заборонені методи розкрутки (докладніше про це - нижче), або якщо ваш сайт часто виявляється недоступний через збої на сервері (висновок - вибирайте надійний хостинг).
2) Оптимізація коду. Загальне правило таке - чим більше на вашій сторінці потрібного і чим менше зайвого, тим краще. Якщо ви використовуєте для створення сайту різні візуальні редактори, то вони часто вставляють на сторінку зайвий код, який сильно ускладнює сторінку, але, при цьому, загалом-то, не надто на ній потрібний. Якщо ви раптом надумаєте створити сайт, наприклад, у програмі Microsoft Word, то обсяг цього зайвого коду може досягти просто фантастичною величини. Намагайтеся полегшити сторінку, видаляючи з неї зайве і непотрібне, а також виносячи те, що можна (наприклад, описи css-стилів) з html-коду сторінки в окремі файли.
3) Підбір і використання ключових слів і фраз. Подумайте, за якими запитами найчастіше можуть шукати інформацію, представлену на вашому сайті, користувачі інтернету. Ваше завдання - зробити сторінки вашого сайту як можна більш релевантними цим запитам, а для цього потрібно включити їх в текст, наявний на сторінці, в заголовок сторінки, в назви посилань, що ведуть з інших сторінок на дану. Якщо ви використовуєте не текстове, а графічне меню, обов'язково вставте текстовий опис в параметр alt кожної намальованої кнопки. Бажано включити ключові фрази в текст сторінки кілька разів (але не надто багато, т. К. Це дасть зворотний ефект). Заголовок сторінки (title) має особливе значення, але при цьому початківці веб-майстри часто забувають про нього, і в результаті в заголовку у них виявляється назву, за замовчуванням вставляється редактором, щось типу "Untitled document" або "Нова сторінка 1" . Не забувайте давати сторінкам осмислені назви! На закінчення відзначимо, що підібрати ключові слова і фрази ви можете спробувати за допомогою сервісів Яндекса direct.yandex.ru/stat/wordsstat.pl і Рамблера https://ad.rambler.ru/swrds/wrds.pl ( на жаль, в них показується не зовсім повна статистика).
4) Створення унікального контенту. "Контент" - зміст, інформаційне наповнення сайту, а унікальний - значить такий, який не зустрічається на яких-небудь інших сайтах. Наявність на вашому сайті унікального змісту - один з найважливіших факторів успіху його просування та популяризації. На жаль, в інтернеті, так само, як і в житті, значне число людей воліють йти уторованими шляхами, всього лише повторюючи те, що було зроблено раніше іншими. Однією з основних проблем в інтернеті стало те, що творці нових сайтів, замість того, щоб викласти якусь нову інформацію, придумати для свого сайту оригінальну ідею, просто копіюють на свій сайт інформацію, вже розміщену на інших сайтах. Крім моральних і законодавчих аспектів цієї проблеми, така методика створює істотні труднощі в просуванні сайту. Пошукові системи дуже не люблять появи сторінок з вмістом, що копіюють вже відоме, і, з великою ймовірністю, якщо ви просто скопіюєте на свій сайт текст з чужого сайту, то ваші сторінки з цим скопійованим текстом взагалі не потраплять в результати пошуку. Вельми сумнівним кроком є ??також копіювання не змісту, а ідеї іншого сайту. Багатьом здається спокусливою спроба повторити вже досягнутий кимось успіх, створивши, наприклад клон сайту mamba.ru або odnoklassniki.ru, однак на цьому шляху їх, як правило, чекає розчарування - займаючись простим клонуванням, навіть при дуже великих витратах на рекламу, відбити аудиторію у вже відомого проекту практично нереально. Висновок - намагайтеся при створенні сайту реалізувати оригінальну ідею і наповнити його цікавим, унікальним змістом.
5) Реєстрація сайту в каталогах, обмін посиланнями, реклама на форумах, у гостьових і т. П. Розміщення посилань на ваш сайт на інших сайтах переслідує дві мети. По-перше, відвідувачі, побачивши посилання на ваш сайт, можуть захотіти по ній перейти - це одне з джерел, звідки на ваш сайт прийти відвідувачі (як уже згадувалося вище). По-друге (і іноді це більш важливо), розміщення посилань на свій сайт на інших сайтах - це спосіб підвищення авторитетності вашого сайту і підвищення його позицій в пошукових системах. Реєстрація в каталогах, як правило, використовується саме з метою підвищення ТИЦ, PR та позицій сайту в пошукових системах, т. к. приплив відвідувачів з каталогів (за винятком деяких дуже відомих і великих, начебто Яндекс-каталогу ), дуже невеликий. Ручна реєстрація в каталогах - це процес досить складний і виснажливий. Значно простіше розсилати інформацію по готовим списками каталогів за допомогою спеціальних програм, або скористатися сервісом, що дозволяє легко реєструвати сайт відразу у великій кількості каталогів, наприклад, 1ps.ru. При реєстрації вашого сайту в каталогах слід дотримуватися таких правил:
- Не використовуйте однакові назви сайту! Пошукові системи часто "склеюють" посилання, що ведуть на сторінку, якщо текст цих посилань однаковий. Придумайте і використовуйте різні назви, наприклад: "Сайт про розведення кішок", "Кішки - як правильно за ними доглядати", "Утримання кішок в домашніх умовах" і т. Д.
- Не використовуйте однакові опису сайту. З тих же причин.
- Ні в якому разі не ставте на своєму сайті зворотних посилань на ті каталоги, в яких його реєструєте! Пошукові системи дуже не люблять великого числа йдуть підряд посилань на сторінках сайту, особливо, якщо ці посилання не мають опису і є нетематичними (про тематичні та нетематичних посиланнях див. нижче). Реєструйте сайт тільки в тих каталогах, які не вимагають обов'язкової установки зворотних посилань.
- Не регистрируйте сайт в тех каталогах, которые не ставят прямых ссылок, а ставят ссылки через редирект. Поисковые роботы не могут переходить по таким ссылкам и не учитывают их, а значит, толку от регистрации сайта в таких каталогах не будет практически никакого. Сомнительной является также польза от регистрации в каталогах с нулевым ТИЦ и PR.
- Не регистрируйте сайт сразу в очень большом количестве каталогов. Лучше делайте это постепенно. Некоторые поисковики, например, Рамблер и Гугл относятся к факту одновременного появления большого числа ссылок на сайт с большим подозрением.
Обмен ссылками также можно использовать для повышения ТИЦ и PR и позиций сайта в поисковиках. Однако, чтобы обмен ссылками принёс вашему сайту пользу, а не вред, придерживайтесь следующих правил:
- Обменивайтесь ссылками только с сайтами той же тематики. Если у вас сайт о кошках и вы ставите ссылку на другой сайт о кошках, это не принесёт вреда вашему сайту, потому что такая ссылка считается тематической. А ссылка на сайт, допустим, о продаже недвижимости, на страницах которого о кошках нет ни единого слова, будет считаться нетематической. Избегайте установки на своём сайте нетематических ссылок (в сколько-нибудь значительном количестве) и обменивайтесь ссылками только с сайтами аналогичной тематики.
- Добавьте к каждой поставленной ссылке небольшое описание. Ссылки, разбавленные текстом, лучше, чем просто ссылки.
- Ни в коем случае не используйте скриптов автоматического обмена ссылками! Для вашего сайта это не закончится ничем хорошим...
Реклама вашего сайта на форумах, в гостевых и т. п. не принесёт вашему сайту повышения ТИЦ и PR и не поднимет его позиции в поисковиках. Ставить подобные ссылки имеет смысл только в том случае, если вы рассчитываете, что кого-то ваша ссылка заинтересует. Но поскольку прямая и навязчивая реклама не нравится никому (а особенно она не нравится хозяевам этих самых форумов и гостевых), то рекламируйте свой сайт только там, где к нему отнесутся действительно как к интересному и полезному ресурсу. Например, если у вас есть сайт о Че Геваре и вы разместите его на коммунистическом форуме, то к вашей ссылке отнесутся вполне терпимо, а ссылка на сайт фанатов группы "Тату" будет уместна на музыкальном форуме.
6) Покупка ссылок. Если вы настолько настроены на то, чтобы во что бы то ни стало раскрутить сайт, то покупка ссылок на ваш сайт на других сайтах может быть одним из вариантов. Купив некоторое количество ссылок, например, на таких биржах ссылок, как sape или mainlink, вы можете поднять ТИЦ и PR вашего сайта и повысить его позиции в поисковых системах.
7) Создание сателлитов. "Сателлит" - сайт-спутник, небольшой вспомогательный сайт, который специально делается для того, чтобы содействовать раскрутке основного сайта. Иногда с целью раскрутки главного сайта делается довольно большое число сателлитов. На каждом сателлите размещается некоторая информация, по своей тематике близкая к тематике основного сайта и ставится ссылка на основной сайт. Обычно, основной сайт и каждый из сайтов-сателлитов продвигают по несколько различным поисковым запросам, чтобы собрать как можно больше посетителей с поисковиков. Таким образом, достигается и перенаправление посетителей, зашедших на сайты-сателлиты, на основной сайт, и, за счёт прямых ссылок с сайтов-сателлитов на основной сайт, повышается ТИЦ и PR основного сайта, растут его позиции в поисковых системах. Однако, поскольку создатели поисковых систем считают создание сателлитов (так же, впрочем, как и покупку ссылок) не совсем правильным методом привлечения на сайт посетителей, то при раскрутке с помощью сателлитов нужно соблюдать осторожность. Во-первых, сателлиты не долдны производить впечатление несамостоятельных сайтов, сайтов, сделанных лишь для перебрасывания посетителей на другой сайт и для роботов поисковых систем. Поэтому для сайтов-сателлитов нужно делать достаточно хороший дизайн и наполнять какой-то достаточно полезной информацией. А для того, чтобы поисковики не вычислили и не забанили всю вашу коллекцию сателлитов, не нужно ставить на них ссылки друг на друга, а только на основной сайт.
8) Покупка рекламы. Это самый простой, не требущий никаких временных затрат, способ привлечения на свой сайт посетителей. В то же время, этот способ и самый дорогостоящий. Однако для коммерческих сайтов, среди которых конкуренция за посетителей, и, соответственно, за покупателей, весьма велика, покупка рекламы становится мерой, к которой им поневоле приходится прибегать. В сети есть разные виды рекламы. Баннерная реклама, как правило, оплачивается в зависимости от числа показов, текстовая реклама часто оплачивается в зависимости от числа кликов. Хотя стоимость клика, конечно выше, но в этом случае вы, по крайней мере, можете быть уверены, что платите только за действительные переходы посетителей на ваш сайт, а не просто за то, чтобы кто-то увидел вашу рекламу. В настоящее время практически все поисковики предлагают контекстную рекламу, и, надо сказать, что во многих случаях покупка контекстной рекламы себя оправдывает, даже если вы одновременно занимаетесь и другими методами раскрутки сайта.
III. Как не нужно раскручивать сайт.
Задаваясь целью привлечь на сайт как можно больше посетителей, некоторые веб-мастера и "оптимизаторы" пытались и пытаются использовать разные хитрые приёмы, уловки и нечестные методы, в попытке обмануть пользователей и роботов поисковых систем. Борьба подобных хитрых оптимизаторов и тех, кто им проивостоит, продолжается уже давно и с переменным успехом, но за это время против различных средств и уловок, ранее массово применявшихся хитрыми оптимизаторами, выработаны меры противодействия. В то время, как хитрые оптимизаторы изобретают всё новые и новые способы взамен устаревших, начинающие веб-мастера, зачастую по незнанию пытаясь использовать какие-либо уловки или запрещённые методы оптимизации, приходят к тому, что на их сайты оказываются наложены различные санкции, а число посетителей не только не возрастает, а становится равным нулю. О некоторых вещах, которые не следует делать при раскрутке своего сайта, уже говорилось выше. Чего ещё не нужно делать помимо этого:
1) Не рекламируйте сайт при помощи спама. Во-первых, этот метод совершенно неэффективен, т. к. большее число сообщений будет зарезано спам-фильтрами, а те, к кому они всё-таки попадут, никогда их не прочитают. Во-вторых, спам у 100% людей вызывает раздражение, и не нужно испытывать иллюзии по поводу того, что получатели отнесутся благожелательно к вашему сайту. В-третьих, если вы будете рассылать спам особенно усердно, на вас посыпятся жалобы вышестоящему провайдеру, что чревато удалением сайта вообще, не говоря уже о том, что радражённые получатели спама устроят вашему сайту различные гадости, вроде нецензурной брани в гостевой и т. п.
2) Не размещайте на своём сайте текста, который не связан с основной тематикой вашего сайта, а служит лишь для привлечения посетителей, интересующихся совсем другими вещами, с поисковых систем. Посетители, пришедшие к вам по таким запросам, всё равно сразу же уйдут, а на ваш сайт могут быть наложены санкции поисковых систем. Ни в коем случае не пытайтесь прятать проиндексированное поисковым роботом содержание от посетителей сайта. Не следует, в частности, размещать на сайте невидимый (одного цвета с фоном) или мелкий текст, а также невидимые ссылки, прятать текст в невидимых слоях или фреймах, пытаться подсовывать разное содержание поисковому роботу и посетителям сайта. Все подобные уловки при их обнаружении неизбежно приведут ваш сайт в бан.
Якщо ви розмістите свій сайт на хостингу і нічого не будете робити, на нього ніхто і ніколи не прийде. Тому, для того, щоб хоча б небагато відвідувачі з'явилися на вашому сайті, потрібно прикласти деякі зусилля. По-перше, звідки на сайт можуть прийти відвідувачі? Вони можуть прийти з інших, уже в якійсь мірі розкручених сайтів, якщо на цих сайтах буде посилання на ваш сайт, вони можуть прийти з пошукових систем, вони можуть прийти, просто набравши адресу вашого сайту в браузері, природно, в тому випадку, якщо ви їм цю адресу повідомте. Відповідно, для залучення відвідувачів ви можете використовувати такі методи:
Реклама вашого сайту в офлайні. Ви можете розповісти про ваш сайт друзям, знайомим, розклеїти оголошення, дати рекламу на радіо, телебачення, в газети і журнали ...
Зареєструвати свій сайт в пошукових системах і домагатися того, щоб він знаходився користувачами цих пошукових систем по тим чи іншим пошуковим запитам. Для більшості сайтів саме відвідувачі, що приходять з пошукових систем, складають головну частину від всіх відвідувачів.
Розмістити посилання на свій сайт на інших сайтах - самостійно, якщо це можливо, або попросивши їх господарів.
Таким чином, основні принципи, як бачите, прості. Однак на практиці існує велике число нюансів, які ви повинні знати і врахувати, якщо хочете серйозно зайнятися розкруткою свого сайту і зробити його популярним. Почнемо по порядку і з самого простого.
I. Як відстежувати рівень розкрученості сайту.
1) Облік відвідуваності. Перше питання, про яке варто задуматися - це як дізнаватися, заходять чи на ваш сайт відвідувачі, скільки людина відвідує сайт за день, тиждень, місяць, які сторінки вони дивляться, з яких сайтів або сторінок приходять і т. д. Вся ця інформація є вкрай важливою для того, щоб ви могли оцінювати ступінь ефективності прикладаються вами зусиль і коригувати ці зусилля в залежності від того, які результати ви отримуєте. Але яким чином можна отримати дану інформацію? По-перше, ви можете вивчати внутрішню систему статистики сайту. Кожен факт відвідування вашого будь-якої сторінки сайту фіксується сервером в т. Н. лог-файлах, і спеціальні програми можуть отримувати інформацію з лог-файлів, аналізувати її і надавати вам докладні звіти, в яких буде зібрана різноманітна інформація про відвідуваність вашого сайту. Якщо ваш сайт розміщений на платному хостингу, то господарі хостингу надають, як правило, всім власникам сайтів можливість використання подібних безкоштовних програм статистики, таких, як Аналог, Вебалайзер і т. П. На жаль, ці програми не вседа коректно здатні відрізняти відвідувачів-людей від відвідувачів-роботів, відчувають труднощі з аналізом пошукових запитів російською мовою і мають ряд інших недоліків. Безкоштовні хостинги (наприклад, Народ.ру) теж, як правило, надають звіти статистики відвідуваності, але, зазвичай, вони менш докладні. Іншим варіантом є розміщення на кожній сторінці лічильника відвідуваності, який буде рахувати і збирати дані кожного відвідувача цієї сторінки. Ви можете розмістити як власний лічильник відвідуваності, так і лічильник відвідуваності, який буде оброблятися зовнішньою системою статистики. Використання зовнішніх систем статистики є досить популярним рішенням, в силу своєї доступності і простоти. Наприклад, на цьому сайті розміщені лічильники системи статистики liveinternet.ru (кнопку лічильника liveinternet ви можете бачити внизу цієї сторінки). На жаль, цей метод також не не містить недоліків. Основною проблемою при використанні зовнішніх систем статистики є можливість збоїв і перевантажень на серверах цих систем, які збирають і аналізують інформацію зі счётчков, і подібні випадки, на жаль, не рідкість. У деякі дні, коли користувачі інтернету особливо активні, похибка підрахунку відвідуваності зовнішніми системами статистики може становити 20% і більше (при цьому реальне число відвідувачів буде більше, ніж покаже статистика).
2) ТІЦ, PR та інші показники "авторитетності" сайту. Крім власне відвідуваності сайту, існують непрямі показники, що дозволяють оцінити ступінь розкрученості і популярності сайту в мережі. Найбільш відомими з них є показник PR, введений компанією Google, а в Рунеті - ще й ТІЦ, який для кожного російськомовного сайту розраховує Яндекс. Хоча дані показники і не впливають на відвідуваність безпосередньо, існує досить очевидна залежність між величиною ТИЦ і PR і тим, як часто будуть заходити на ваш сайт відвідувачі з пошукових систем Яндекс і Google, тому підвищення ТИЦ і PR сайту часто ставиться в якості самостійного завдання. Крім того, від величини ТИЦ і PR дуже сильно залежить цінність посилань, розміщених на тому чи іншому сайті, що потрібно враховувати при розкручуванні свого сайту (докладніше про це буде сказано нижче). Якщо показник PR може перебувати в діапазоні від 0 до 10 (при цьому 5-6 одиниць - це вже дуже добре розкручений сайт), ТІЦ не має якогось фіксованого верхньої межі, а поступово збільшується в міру збільшення авторитетності сайту, при цьому ТІЦ сайту , що показується Яндексом, зазвичай, округлюється до десятків (т. е. може бути рівний 10, 20, 30 і т. д., більш точно значення ТИЦ можна визначати, завантаживши для свого браузера Яндекс.Бар). Непогано розкручений сайт має ТІЦ в районі декількох сотень одиниць. Показники ТІЦ і PR не змінюються безперервно, зазвичай між перерахунку цих показників проходить більше місяця, і, як би завзято ви не розкручували свій сайт, його ТИЦ і PR не зміниться до чергового перерахунку. Для зручного визначення одночасно ТІЦ, PR та ін. Показників існує безліч сервісів, наприклад, be1.ru
3) Позиції сайту в пошукових системах по цільових запитах. Це дуже важливий показник, що визначає ймовірність того, що користувачі інтернету, які шукають інформацію з певної теми, прийдуть саме до вас. Зазвичай сайти у видачі (т. Е. Видаються пошуковою системою результатах пошуку за певним запитом) упорядковано т. Н. "Релевантності", яка є вельми розтяжним поняттям, що означає ступінь відповідності вмісту сайту даному запиту. Визначається ця сама релевантність вельми складним чином, з урахуванням великої кількості факторів (докладніше про них буде розказано нижче). Однак очевидно, що власник сайту повинен прагнути до того, щоб сайт знаходився по запитах, пов'язаним з тематикою його сайту, а для цього потрібно, щоб в результатах пошуку, т. Е. Видачу, сайт знаходився якомога ближче до першого місця. Наприклад, якщо ваш сайт розповідає про розведення кішок, потрібно прагнути до того, щоб за запитом "розведення кішок" ваш сайт видавався пошуковими системами якомога ближче до початку результатів пошуку. Вручну шукати свій сайт в результатах пошуку, звичайно, не дуже зручно, особливо, якщо він знаходиться десь на 200-му місці, на щастя, є спеціальні сервіси, наприклад, siteposition.ru , що дозволяють визначити позицію вашого сайту в результатах пошуку основних пошукових систем швидше і простіше.
II. Методи розкрутки сайту.
1) Забезпечення індексації сайту пошуковими роботами. Як вже говорилося вище, для більшості сайтів пошукові системи - це основне джерело припливу відвідувачів. Роботи пошукових систем постійно обходять інтернет і індексують знаходяться в ньому сайти, після чого ці сайти мають шанс потрапити на сторінку результатів пошуку і бути побаченими кимось. Якщо ви розмістите посилання на свій сайт на яких-небудь інших, уже відомих роботам пошукових систем, сайтах, то ці роботи через якийсь зайдуть і на ваш сайт, проиндексировав знаходяться на ньому сторінки. Втім, краще відразу повідомити пошуковим роботам про існування вашого сайту. Для основних пошукових систем, найбільш популярних в Рунеті - Яндекса, Рамблера і Гугла це можна зробити, відповідно, на страницах webmaster.yandex.ru/ , www.rambler.ru/doc/add_site.shtml и www.google.ru/intl/ru/addurl.html . Але все одно, до моменту, коли ваш сайт почне індексуватися пошуковими роботами, продёт деякий час - зазвичай близько тижня. Якщо на сайті багато сторінок, вони будуть індексуватися і додаватися до бази пошукових машин поступово. Визначити, які сторінки вашого сайту вже проіндексовані, можна за допомогою функції розширеного пошуку - вказати в полі "шукати тільки на сайті" адресу вашого сайту.
Іноді початківці веб-майстри допускають помилки, які запобігають індексацію частини сторінок сайту пошуковими роботами. Коли ви ставите свій сайт в чергу на індексацію в пошукових системах, ви додаєте адресу головної сторінки. Отже, щоб були проіндексовані та інші сторінки сайту, робот повинен мати можливість пробратися до них з головної сторінки за прямими посиланнями. Що значить "пряме посилання"? Це звичайне посилання, задана за допомогою html-тега, яка в коді сторінки виглядає приблизно так - <a href="адрес страніци"> текст посилання </a>. Однак посилання можна зробити і іншим чином - за допомогою javascript, наприклад. Саме так перенаправляють відвідувача на іншу сторінку випадають меню, на зразок того, яке є на сайті 1ps.ru . Проте пошуковий робот, на відміну від відвідувача, не може перейти на іншу сторінку через таке меню, тому для нього обов'язково повинні бути на додаток до меню поставлені звичайні посилання. Крім того, роботи пошукових систем вельми не люблять автоматичний редирект (т. Е. Коли користувач, зайшовши на одну сторінку, автоматично перенаправляється на іншу), і зазвичай з цього редіректу не переходять.
На закінчення зазначимо, що ваш сайт може не тільки потрапити в базу пошукових систем, але і вилетіти з неї. Зазвичай таке відбувається або в тому випадку, якщо ви використовуєте заборонені методи розкрутки (докладніше про це - нижче), або якщо ваш сайт часто виявляється недоступний через збої на сервері (висновок - вибирайте надійний хостинг).
2) Оптимізація коду. Загальне правило таке - чим більше на вашій сторінці потрібного і чим менше зайвого, тим краще. Якщо ви використовуєте для створення сайту різні візуальні редактори, то вони часто вставляють на сторінку зайвий код, який сильно ускладнює сторінку, але, при цьому, загалом-то, не надто на ній потрібний. Якщо ви раптом надумаєте створити сайт, наприклад, у програмі Microsoft Word, то обсяг цього зайвого коду може досягти просто фантастичною величини. Намагайтеся полегшити сторінку, видаляючи з неї зайве і непотрібне, а також виносячи те, що можна (наприклад, описи css-стилів) з html-коду сторінки в окремі файли.
3) Підбір і використання ключових слів і фраз. Подумайте, за якими запитами найчастіше можуть шукати інформацію, представлену на вашому сайті, користувачі інтернету. Ваше завдання - зробити сторінки вашого сайту як можна більш релевантними цим запитам, а для цього потрібно включити їх в текст, наявний на сторінці, в заголовок сторінки, в назви посилань, що ведуть з інших сторінок на дану. Якщо ви використовуєте не текстове, а графічне меню, обов'язково вставте текстовий опис в параметр alt кожної намальованої кнопки. Бажано включити ключові фрази в текст сторінки кілька разів (але не надто багато, т. К. Це дасть зворотний ефект). Заголовок сторінки (title) має особливе значення, але при цьому початківці веб-майстри часто забувають про нього, і в результаті в заголовку у них виявляється назву, за замовчуванням вставляється редактором, щось типу "Untitled document" або "Нова сторінка 1" . Не забувайте давати сторінкам осмислені назви! На закінчення відзначимо, що підібрати ключові слова і фрази ви можете спробувати за допомогою сервісів Яндекса direct.yandex.ru/stat/wordsstat.pl і Рамблера https://ad.rambler.ru/swrds/wrds.pl ( на жаль, в них показується не зовсім повна статистика).
4) Створення унікального контенту. "Контент" - зміст, інформаційне наповнення сайту, а унікальний - значить такий, який не зустрічається на яких-небудь інших сайтах. Наявність на вашому сайті унікального змісту - один з найважливіших факторів успіху його просування та популяризації. На жаль, в інтернеті, так само, як і в житті, значне число людей воліють йти уторованими шляхами, всього лише повторюючи те, що було зроблено раніше іншими. Однією з основних проблем в інтернеті стало те, що творці нових сайтів, замість того, щоб викласти якусь нову інформацію, придумати для свого сайту оригінальну ідею, просто копіюють на свій сайт інформацію, вже розміщену на інших сайтах. Крім моральних і законодавчих аспектів цієї проблеми, така методика створює істотні труднощі в просуванні сайту. Пошукові системи дуже не люблять появи сторінок з вмістом, що копіюють вже відоме, і, з великою ймовірністю, якщо ви просто скопіюєте на свій сайт текст з чужого сайту, то ваші сторінки з цим скопійованим текстом взагалі не потраплять в результати пошуку. Вельми сумнівним кроком є ??також копіювання не змісту, а ідеї іншого сайту. Багатьом здається спокусливою спроба повторити вже досягнутий кимось успіх, створивши, наприклад клон сайту mamba.ru або odnoklassniki.ru, однак на цьому шляху їх, як правило, чекає розчарування - займаючись простим клонуванням, навіть при дуже великих витратах на рекламу, відбити аудиторію у вже відомого проекту практично нереально. Висновок - намагайтеся при створенні сайту реалізувати оригінальну ідею і наповнити його цікавим, унікальним змістом.
5) Реєстрація сайту в каталогах, обмін посиланнями, реклама на форумах, у гостьових і т. П. Розміщення посилань на ваш сайт на інших сайтах переслідує дві мети. По-перше, відвідувачі, побачивши посилання на ваш сайт, можуть захотіти по ній перейти - це одне з джерел, звідки на ваш сайт прийти відвідувачі (як уже згадувалося вище). По-друге (і іноді це більш важливо), розміщення посилань на свій сайт на інших сайтах - це спосіб підвищення авторитетності вашого сайту і підвищення його позицій в пошукових системах. Реєстрація в каталогах, як правило, використовується саме з метою підвищення ТИЦ, PR та позицій сайту в пошукових системах, т. к. приплив відвідувачів з каталогів (за винятком деяких дуже відомих і великих, начебто Яндекс-каталогу ), дуже невеликий. Ручна реєстрація в каталогах - це процес досить складний і виснажливий. Значно простіше розсилати інформацію по готовим списками каталогів за допомогою спеціальних програм, або скористатися сервісом, що дозволяє легко реєструвати сайт відразу у великій кількості каталогів, наприклад, 1ps.ru. При реєстрації вашого сайту в каталогах слід дотримуватися таких правил:
- Не використовуйте однакові назви сайту! Пошукові системи часто "склеюють" посилання, що ведуть на сторінку, якщо текст цих посилань однаковий. Придумайте і використовуйте різні назви, наприклад: "Сайт про розведення кішок", "Кішки - як правильно за ними доглядати", "Утримання кішок в домашніх умовах" і т. Д.
- Не використовуйте однакові опису сайту. З тих же причин.
- Ні в якому разі не ставте на своєму сайті зворотних посилань на ті каталоги, в яких його реєструєте! Пошукові системи дуже не люблять великого числа йдуть підряд посилань на сторінках сайту, особливо, якщо ці посилання не мають опису і є нетематичними (про тематичні та нетематичних посиланнях див. нижче). Реєструйте сайт тільки в тих каталогах, які не вимагають обов'язкової установки зворотних посилань.
- Не регистрируйте сайт в тех каталогах, которые не ставят прямых ссылок, а ставят ссылки через редирект. Поисковые роботы не могут переходить по таким ссылкам и не учитывают их, а значит, толку от регистрации сайта в таких каталогах не будет практически никакого. Сомнительной является также польза от регистрации в каталогах с нулевым ТИЦ и PR.
- Не регистрируйте сайт сразу в очень большом количестве каталогов. Лучше делайте это постепенно. Некоторые поисковики, например, Рамблер и Гугл относятся к факту одновременного появления большого числа ссылок на сайт с большим подозрением.
Обмен ссылками также можно использовать для повышения ТИЦ и PR и позиций сайта в поисковиках. Однако, чтобы обмен ссылками принёс вашему сайту пользу, а не вред, придерживайтесь следующих правил:
- Обменивайтесь ссылками только с сайтами той же тематики. Если у вас сайт о кошках и вы ставите ссылку на другой сайт о кошках, это не принесёт вреда вашему сайту, потому что такая ссылка считается тематической. А ссылка на сайт, допустим, о продаже недвижимости, на страницах которого о кошках нет ни единого слова, будет считаться нетематической. Избегайте установки на своём сайте нетематических ссылок (в сколько-нибудь значительном количестве) и обменивайтесь ссылками только с сайтами аналогичной тематики.
- Добавьте к каждой поставленной ссылке небольшое описание. Ссылки, разбавленные текстом, лучше, чем просто ссылки.
- Ни в коем случае не используйте скриптов автоматического обмена ссылками! Для вашего сайта это не закончится ничем хорошим...
Реклама вашего сайта на форумах, в гостевых и т. п. не принесёт вашему сайту повышения ТИЦ и PR и не поднимет его позиции в поисковиках. Ставить подобные ссылки имеет смысл только в том случае, если вы рассчитываете, что кого-то ваша ссылка заинтересует. Но поскольку прямая и навязчивая реклама не нравится никому (а особенно она не нравится хозяевам этих самых форумов и гостевых), то рекламируйте свой сайт только там, где к нему отнесутся действительно как к интересному и полезному ресурсу. Например, если у вас есть сайт о Че Геваре и вы разместите его на коммунистическом форуме, то к вашей ссылке отнесутся вполне терпимо, а ссылка на сайт фанатов группы "Тату" будет уместна на музыкальном форуме.
6) Покупка ссылок. Если вы настолько настроены на то, чтобы во что бы то ни стало раскрутить сайт, то покупка ссылок на ваш сайт на других сайтах может быть одним из вариантов. Купив некоторое количество ссылок, например, на таких биржах ссылок, как sape или mainlink, вы можете поднять ТИЦ и PR вашего сайта и повысить его позиции в поисковых системах.
7) Создание сателлитов. "Сателлит" - сайт-спутник, небольшой вспомогательный сайт, который специально делается для того, чтобы содействовать раскрутке основного сайта. Иногда с целью раскрутки главного сайта делается довольно большое число сателлитов. На каждом сателлите размещается некоторая информация, по своей тематике близкая к тематике основного сайта и ставится ссылка на основной сайт. Обычно, основной сайт и каждый из сайтов-сателлитов продвигают по несколько различным поисковым запросам, чтобы собрать как можно больше посетителей с поисковиков. Таким образом, достигается и перенаправление посетителей, зашедших на сайты-сателлиты, на основной сайт, и, за счёт прямых ссылок с сайтов-сателлитов на основной сайт, повышается ТИЦ и PR основного сайта, растут его позиции в поисковых системах. Однако, поскольку создатели поисковых систем считают создание сателлитов (так же, впрочем, как и покупку ссылок) не совсем правильным методом привлечения на сайт посетителей, то при раскрутке с помощью сателлитов нужно соблюдать осторожность. Во-первых, сателлиты не долдны производить впечатление несамостоятельных сайтов, сайтов, сделанных лишь для перебрасывания посетителей на другой сайт и для роботов поисковых систем. Поэтому для сайтов-сателлитов нужно делать достаточно хороший дизайн и наполнять какой-то достаточно полезной информацией. А для того, чтобы поисковики не вычислили и не забанили всю вашу коллекцию сателлитов, не нужно ставить на них ссылки друг на друга, а только на основной сайт.
8) Покупка рекламы. Это самый простой, не требущий никаких временных затрат, способ привлечения на свой сайт посетителей. В то же время, этот способ и самый дорогостоящий. Однако для коммерческих сайтов, среди которых конкуренция за посетителей, и, соответственно, за покупателей, весьма велика, покупка рекламы становится мерой, к которой им поневоле приходится прибегать. В сети есть разные виды рекламы. Баннерная реклама, как правило, оплачивается в зависимости от числа показов, текстовая реклама часто оплачивается в зависимости от числа кликов. Хотя стоимость клика, конечно выше, но в этом случае вы, по крайней мере, можете быть уверены, что платите только за действительные переходы посетителей на ваш сайт, а не просто за то, чтобы кто-то увидел вашу рекламу. В настоящее время практически все поисковики предлагают контекстную рекламу, и, надо сказать, что во многих случаях покупка контекстной рекламы себя оправдывает, даже если вы одновременно занимаетесь и другими методами раскрутки сайта.
III. Как не нужно раскручивать сайт.
Задаваясь целью привлечь на сайт как можно больше посетителей, некоторые веб-мастера и "оптимизаторы" пытались и пытаются использовать разные хитрые приёмы, уловки и нечестные методы, в попытке обмануть пользователей и роботов поисковых систем. Борьба подобных хитрых оптимизаторов и тех, кто им проивостоит, продолжается уже давно и с переменным успехом, но за это время против различных средств и уловок, ранее массово применявшихся хитрыми оптимизаторами, выработаны меры противодействия. В то время, как хитрые оптимизаторы изобретают всё новые и новые способы взамен устаревших, начинающие веб-мастера, зачастую по незнанию пытаясь использовать какие-либо уловки или запрещённые методы оптимизации, приходят к тому, что на их сайты оказываются наложены различные санкции, а число посетителей не только не возрастает, а становится равным нулю. О некоторых вещах, которые не следует делать при раскрутке своего сайта, уже говорилось выше. Чего ещё не нужно делать помимо этого:
1) Не рекламируйте сайт при помощи спама. Во-первых, этот метод совершенно неэффективен, т. к. большее число сообщений будет зарезано спам-фильтрами, а те, к кому они всё-таки попадут, никогда их не прочитают. Во-вторых, спам у 100% людей вызывает раздражение, и не нужно испытывать иллюзии по поводу того, что получатели отнесутся благожелательно к вашему сайту. В-третьих, если вы будете рассылать спам особенно усердно, на вас посыпятся жалобы вышестоящему провайдеру, что чревато удалением сайта вообще, не говоря уже о том, что радражённые получатели спама устроят вашему сайту различные гадости, вроде нецензурной брани в гостевой и т. п.
2) Не размещайте на своём сайте текста, который не связан с основной тематикой вашего сайта, а служит лишь для привлечения посетителей, интересующихся совсем другими вещами, с поисковых систем. Посетители, пришедшие к вам по таким запросам, всё равно сразу же уйдут, а на ваш сайт могут быть наложены санкции поисковых систем. Ни в коем случае не пытайтесь прятать проиндексированное поисковым роботом содержание от посетителей сайта. Не следует, в частности, размещать на сайте невидимый (одного цвета с фоном) или мелкий текст, а также невидимые ссылки, прятать текст в невидимых слоях или фреймах, пытаться подсовывать разное содержание поисковому роботу и посетителям сайта. Все подобные уловки при их обнаружении неизбежно приведут ваш сайт в бан.
No comments:
Post a Comment