Термін «інтерактивність» походить від англійського слова interaction, яке в перекладі означає «взаємодія».
В Інтернеті одним з учасників взаємодії є, безумовно, людина.
Для того ж, щоб говорити про іншому суб'єкті, слід виділити цілі, переслідувані людиною в Інтернеті:
отримання інформації;
спілкування з іншими людьми.
Взаємодія може здійснюватися з:
ресурсом Інтернету;
іншою людиною, з яким даний користувач здійснює спілкування за допомогою служб Інтернету (електронна пошта, ICQ, web-форум та ін.).
Ступінь інтерактивності - це показник, що характеризує, наскільки швидко і зручно користувач може досягти своєї мети.
Елементами інтерактивності є всі програмні модулі (функції сайту), за допомогою яких людина (користувач) може взаємодіяти з сайтом або іншою людиною, за допомогою цих інструментів.
Які ж найбільш популярні програмні модулі використовуються на корпоративних сайтах останнім часом. Все це залежить від цілей і завдань, що стоять перед ресурсом. Розглянемо часто використовувані.
Реєстрація відвідувачів
Може полегшити процес збору інформації про пристрасті та інтереси ваших потенційних клієнтів і партнерів. При цьому необхідно дотримуватися певної обережності, оскільки вагома частина користувачів Інтернету не бажає без особливої ??необхідності повідомляти кому б то не було інформацію про себе. Тому реєстрація і подальша авторизація відвідувачів не повинна носити обов'язковий характер. Це означає, що незареєстрований користувач повинен мати доступ до основної частини інформації на Вашому сайті, але для авторизованих користувачів в такому випадку необхідно продумати додаткові сервіси та переваги перед незарегестрірвоаннимі, тим самим стимулюю реєстрацію.
Якщо Ви включаєте реєстрацію на Вашому сайті не забувайте кілька простих речей:
ви завжди без винятку повинні пояснити користувачеві навіщо йому реєструватися і що він при цьому отримає;
форма для реєстрації повинна бути гранично проста і не займати багато часу для заповнення;
реєстраційні дані не за яких умов не повинні бути використані в корисливих цілях або для розсилки спаму. Ви обов'язково повинні сказати користувачеві про збереження конфіденційності його особистої інформації.
Проведення опитувань і голосувань
Опитування відвідувачів як природне продовження реєстрації або як окремий захід допомагають не тільки скласти портрет вашої аудиторії, але і зрозуміти, що їй подобається (не подобається) на вашому сайті і у вашій роботі в цілому. Результат опитування може стати аргументованим підставою для розширення спектру послуг або товарів, що продаються зміни вигляду сайту, інших нововведень. Рекомендується уникати дуже загальних і двозначних питань.
Статистика по голосуванню може бути як відкритою, так і закритою. Закрита статистика має сенс якщо то дослідження, яке Ви проводите, носить закритий характер і не може бути поширене у зв'язку з конфіденційністю та іншими дуже серйозними умовами. Але як правило статистика відкрита (рекомендується) - так як користувачу, якщо ж він все-таки голосує, теж цікаві результати.
Варто відзначити, що голосування не повинно бути новящевим, воно має розташовуватися на індексного сторінці або на окремій сторінці «Голосування». Ви можете тільки ввічливо попросити проголосувати, в ідеалі, необхідно вказати мету дослідження, але ні в якому разі не нав'язувати користувачеві дану дію.
Форуми та гостьові книги.
Можуть з успіхом виконувати функції адміністрації, замінюють книгу скарг. Необхідно, з одного боку, постійно звертати увагу відвідувачів на можливість висловитися, поставити запитання, отримати консультацію. З іншого боку, потрібно пильно стежити за такими зверненнями і максимально оперативно на них реагувати.
Новинна стрічка
Даний програмний модуль є обов'язковим елементом в корпоративному сайті.
Найбільш динамічним і читаним розділом на вашому сайті, як і годиться інформаційному середовищі, будуть новини. Новини можуть бути як самого Інтернет-сайту, так і компанії. Новини вашої фірми теж мають пряме відношення до цього розділу. Публікуйте ваші прес-релізи, кадрові зміни, вакансії, ділові пропозиції, оголошення про зниження цін і проведенні маркетингових акцій. Робіть так, щоб відвідувач більше дізнавався вас, спробуйте йому сподобатися, і він прийде до вас як клієнта.
Публікуйте також новини вашого бізнесу - розповідайте про нові товари і послуги, якщо є час, пишіть регулярні аналітичні замітки або Інтернет-огляди з вашої тематики. Нехай відвідувач дізнається про події, що відбуваються на ринку, учасником якого ви є, саме завдяки вашому сайту. Це підніме не тільки відвідуваність вашого ресурсу, а й ваш авторитет в очах потенційних клієнтів.
Цільові поштові розсилки
Розсилки можна робити вручну або використовуючи відповідні програми, які дозволяють відправляти стандартне повідомлення великому числу одержувачів. Якщо ви зацікавлені в розсилці повідомлень, необхідно придумати інформаційний привід, цікавий відвідувачам незалежно від ваших пропозицій. Що стосується програм поштових розсилок, то заводите їх тільки в тому випадку, якщо вам і справді є про що розповісти передплатнику, але не для того, щоб розсилати листи, яких ніхто не чекає.
FAQ
Розділ FAQ - це система питання-відповідь, покликана в режимі on-line оперативно відповідати на запитання користувачів. Ключове слово, в даному питанні, ОПЕРАТИВНІСТЬ, інакше сенсу в даному програмному модулі не буде.
Можливо два варіанти: модерується і немодерованих система. Немодерованих система - це коли питання користувача відразу потрапляє на сайт, а адміністратор відповідно відповідає йому. Така система чревата тим, що користувачі сайту не завжди бувають адекватні, крім того, у кожної компанії бувають незадоволені, це так само небажаний елемент на сайті.
Модерується система - це коли запит користувача приходить на e-mail адміністратора сайту, і адміністратор може відповісти як на e-mail користувача так і розмістити питання-відповідь на сайті. Плюси в тому, що Ви можете вибирати питання по суті і розміщувати їх, тим самим, формуючи сприятливу думку компанії.
Поворотна форма
це просто віконце, в яке користувач вводить свій запит або інформацію і, натиснувши на кнопку «відправити», повідомлення йде Вам на e-mail. На нашу думку, поворотна форма повинна бути обов'язковою елементів корпоративного сайту.
Думка обумовлено наступними факторами:
немає Вашого прямого e-mail, що вберігає Вас від зайвого СПАМу;
користувачеві не потрібно звертатися до поштовій програмі;
користувачеві можна залишитися анонімним і можна не вказувати свій e-mail;
Каталог
Каталог - це перелік будь-яких предметів, складених у певному порядку і об'їдених спільною ідеєю або задумом.
Каталог продукції або послуг на Вашому сайті - це, за великим рахунком, вітрина магазину.
Каталог продукції може створюватися на сайті як окремо, так і в сукупності з Інтернет-магазином (див. Нижче). У будь-якому випадку, мета каталогу - донести до користувача перелік продукції, що представляється в найбільш вигідному світлі.
Що з себе являє інтернет-каталог? Це докладний опис продукції, може містити наступні параметри: зображення продукції (pre-view), короткий опис, докладний опис, так само можуть бути такі параметри як: наявність на складі, ціна, додаткові характеристики продукції. У кожному разі, це залежить як від типу самої продукції, так і від Вашого особистого бажання: щоб Ви хотіли донести до користувача.
Дуже багато вже говорилося про якість графічних зображень, тому, зверніть особливу увагу, на якість зображень вашої продукції. Зображення не повинно багато важити, але в теж час має бути чітким і ясним, щоб користувач міг детально розглянути Вашу продукцію. Опис повинен бути лаконічним і по суті, тоді користувач гідно оцінить ваш каталог і вашу компанію.
Кабінет клієнта (закрита зона)
Що ж являє собою кабінет клієнта або закрита зона і для чого вона потрібна? Для того, що б система могла визначити що ви це ви, а не який-небудь інший користувач необхідно пройти процедуру реєстрації (див вище). Після даної дії, Ви отримуєте логін з паролем і вводячи їх у відповідні поля, система Вас авторизує, тобто розуміє що ви Петя Іванов, а не Іван Петров. Після цього, ви потрапляєте на сторінку сайту зі своїми настройками.
Сам кабінет користувача може служити для різних цілей. Наприклад, в книжкових інтернет-магазинах, в своєму кабінеті ви можете переглянути будь Ви покупки здійснювали, коли їх замовляли, можете відстежити яку суму знижок або бонусів за цей час ви встигли накопичити, через кабінет можна управляти підпискою на новини, можна зробити замовлення, не забиваючи щоразу свої дані і т.д. Кабінет клієнта також, наприклад, може бути створений для партнерів: якщо Ви не хочете оприлюднювати конфіденційну інформацію для клієнтів, але дуже потрібну для партнерів, то її можна викласти в персональний кабінет партнера і дану інформацію буде бачити тільки він.
Кабінет клієнта доцільний при наявності великої кількості сервісів на сайті, інтернет-магазину і активних відносин і взаємодій з партнерами та дистриб'юторами.
Завдання біля кабінету клієнта можуть бути найрізноманітніші, а ось мета одна - персоналізувати інформацію або дані.
Інтернет-магазин
Що таке Інтернет-магазин уявляють собі приблизно все. Дуже актуальне питання його створення та доцільності. Інтернет-магазин може включати в себе дуже багато різних модулів, знову ж таки в залежності від завдань, мінімальними є наступні: каталог продукції, кошик замовлення, оформлення заявки (форма on-line або e-mail повідомлення).
Головне завдання інтернет-магазину формулюється досить просто: в Інтернеті необхідно опублікувати якийсь каталог товарів і отримати повідомлення про намір клієнта придбати той чи інший товар
При плануванні проекту, необхідно відразу вирішити, а та чи є у Вас продукція або послуги, які необхідно виносити на продаж в Інтернет?
Умови, за яких створення інтернет-магазину не доцільно:
висока конкуренція на інтернет-ринку або наявність одного або декілька лідерів ринку, якщо Ви не плануєте щось унікальне і відмінне від інших;
якщо Ви займаєтеся тільки великим оптом або є виробником продукції, коли продаж поштучно стає вигідною;
наявність унікальної, вузькоспеціалізованої продукції;
Навряд чи вийде продавати віддалено: одяг, нефасовані продукти, періодичні видання, будь-які послуги, які вимагають присутності (ремонт автомобіля, медичні послуги).
В Інтернеті одним з учасників взаємодії є, безумовно, людина.
Для того ж, щоб говорити про іншому суб'єкті, слід виділити цілі, переслідувані людиною в Інтернеті:
отримання інформації;
спілкування з іншими людьми.
Взаємодія може здійснюватися з:
ресурсом Інтернету;
іншою людиною, з яким даний користувач здійснює спілкування за допомогою служб Інтернету (електронна пошта, ICQ, web-форум та ін.).
Ступінь інтерактивності - це показник, що характеризує, наскільки швидко і зручно користувач може досягти своєї мети.
Елементами інтерактивності є всі програмні модулі (функції сайту), за допомогою яких людина (користувач) може взаємодіяти з сайтом або іншою людиною, за допомогою цих інструментів.
Які ж найбільш популярні програмні модулі використовуються на корпоративних сайтах останнім часом. Все це залежить від цілей і завдань, що стоять перед ресурсом. Розглянемо часто використовувані.
Реєстрація відвідувачів
Може полегшити процес збору інформації про пристрасті та інтереси ваших потенційних клієнтів і партнерів. При цьому необхідно дотримуватися певної обережності, оскільки вагома частина користувачів Інтернету не бажає без особливої ??необхідності повідомляти кому б то не було інформацію про себе. Тому реєстрація і подальша авторизація відвідувачів не повинна носити обов'язковий характер. Це означає, що незареєстрований користувач повинен мати доступ до основної частини інформації на Вашому сайті, але для авторизованих користувачів в такому випадку необхідно продумати додаткові сервіси та переваги перед незарегестрірвоаннимі, тим самим стимулюю реєстрацію.
Якщо Ви включаєте реєстрацію на Вашому сайті не забувайте кілька простих речей:
ви завжди без винятку повинні пояснити користувачеві навіщо йому реєструватися і що він при цьому отримає;
форма для реєстрації повинна бути гранично проста і не займати багато часу для заповнення;
реєстраційні дані не за яких умов не повинні бути використані в корисливих цілях або для розсилки спаму. Ви обов'язково повинні сказати користувачеві про збереження конфіденційності його особистої інформації.
Проведення опитувань і голосувань
Опитування відвідувачів як природне продовження реєстрації або як окремий захід допомагають не тільки скласти портрет вашої аудиторії, але і зрозуміти, що їй подобається (не подобається) на вашому сайті і у вашій роботі в цілому. Результат опитування може стати аргументованим підставою для розширення спектру послуг або товарів, що продаються зміни вигляду сайту, інших нововведень. Рекомендується уникати дуже загальних і двозначних питань.
Статистика по голосуванню може бути як відкритою, так і закритою. Закрита статистика має сенс якщо то дослідження, яке Ви проводите, носить закритий характер і не може бути поширене у зв'язку з конфіденційністю та іншими дуже серйозними умовами. Але як правило статистика відкрита (рекомендується) - так як користувачу, якщо ж він все-таки голосує, теж цікаві результати.
Варто відзначити, що голосування не повинно бути новящевим, воно має розташовуватися на індексного сторінці або на окремій сторінці «Голосування». Ви можете тільки ввічливо попросити проголосувати, в ідеалі, необхідно вказати мету дослідження, але ні в якому разі не нав'язувати користувачеві дану дію.
Форуми та гостьові книги.
Можуть з успіхом виконувати функції адміністрації, замінюють книгу скарг. Необхідно, з одного боку, постійно звертати увагу відвідувачів на можливість висловитися, поставити запитання, отримати консультацію. З іншого боку, потрібно пильно стежити за такими зверненнями і максимально оперативно на них реагувати.
Новинна стрічка
Даний програмний модуль є обов'язковим елементом в корпоративному сайті.
Найбільш динамічним і читаним розділом на вашому сайті, як і годиться інформаційному середовищі, будуть новини. Новини можуть бути як самого Інтернет-сайту, так і компанії. Новини вашої фірми теж мають пряме відношення до цього розділу. Публікуйте ваші прес-релізи, кадрові зміни, вакансії, ділові пропозиції, оголошення про зниження цін і проведенні маркетингових акцій. Робіть так, щоб відвідувач більше дізнавався вас, спробуйте йому сподобатися, і він прийде до вас як клієнта.
Публікуйте також новини вашого бізнесу - розповідайте про нові товари і послуги, якщо є час, пишіть регулярні аналітичні замітки або Інтернет-огляди з вашої тематики. Нехай відвідувач дізнається про події, що відбуваються на ринку, учасником якого ви є, саме завдяки вашому сайту. Це підніме не тільки відвідуваність вашого ресурсу, а й ваш авторитет в очах потенційних клієнтів.
Цільові поштові розсилки
Розсилки можна робити вручну або використовуючи відповідні програми, які дозволяють відправляти стандартне повідомлення великому числу одержувачів. Якщо ви зацікавлені в розсилці повідомлень, необхідно придумати інформаційний привід, цікавий відвідувачам незалежно від ваших пропозицій. Що стосується програм поштових розсилок, то заводите їх тільки в тому випадку, якщо вам і справді є про що розповісти передплатнику, але не для того, щоб розсилати листи, яких ніхто не чекає.
FAQ
Розділ FAQ - це система питання-відповідь, покликана в режимі on-line оперативно відповідати на запитання користувачів. Ключове слово, в даному питанні, ОПЕРАТИВНІСТЬ, інакше сенсу в даному програмному модулі не буде.
Можливо два варіанти: модерується і немодерованих система. Немодерованих система - це коли питання користувача відразу потрапляє на сайт, а адміністратор відповідно відповідає йому. Така система чревата тим, що користувачі сайту не завжди бувають адекватні, крім того, у кожної компанії бувають незадоволені, це так само небажаний елемент на сайті.
Модерується система - це коли запит користувача приходить на e-mail адміністратора сайту, і адміністратор може відповісти як на e-mail користувача так і розмістити питання-відповідь на сайті. Плюси в тому, що Ви можете вибирати питання по суті і розміщувати їх, тим самим, формуючи сприятливу думку компанії.
Поворотна форма
це просто віконце, в яке користувач вводить свій запит або інформацію і, натиснувши на кнопку «відправити», повідомлення йде Вам на e-mail. На нашу думку, поворотна форма повинна бути обов'язковою елементів корпоративного сайту.
Думка обумовлено наступними факторами:
немає Вашого прямого e-mail, що вберігає Вас від зайвого СПАМу;
користувачеві не потрібно звертатися до поштовій програмі;
користувачеві можна залишитися анонімним і можна не вказувати свій e-mail;
Каталог
Каталог - це перелік будь-яких предметів, складених у певному порядку і об'їдених спільною ідеєю або задумом.
Каталог продукції або послуг на Вашому сайті - це, за великим рахунком, вітрина магазину.
Каталог продукції може створюватися на сайті як окремо, так і в сукупності з Інтернет-магазином (див. Нижче). У будь-якому випадку, мета каталогу - донести до користувача перелік продукції, що представляється в найбільш вигідному світлі.
Що з себе являє інтернет-каталог? Це докладний опис продукції, може містити наступні параметри: зображення продукції (pre-view), короткий опис, докладний опис, так само можуть бути такі параметри як: наявність на складі, ціна, додаткові характеристики продукції. У кожному разі, це залежить як від типу самої продукції, так і від Вашого особистого бажання: щоб Ви хотіли донести до користувача.
Дуже багато вже говорилося про якість графічних зображень, тому, зверніть особливу увагу, на якість зображень вашої продукції. Зображення не повинно багато важити, але в теж час має бути чітким і ясним, щоб користувач міг детально розглянути Вашу продукцію. Опис повинен бути лаконічним і по суті, тоді користувач гідно оцінить ваш каталог і вашу компанію.
Кабінет клієнта (закрита зона)
Що ж являє собою кабінет клієнта або закрита зона і для чого вона потрібна? Для того, що б система могла визначити що ви це ви, а не який-небудь інший користувач необхідно пройти процедуру реєстрації (див вище). Після даної дії, Ви отримуєте логін з паролем і вводячи їх у відповідні поля, система Вас авторизує, тобто розуміє що ви Петя Іванов, а не Іван Петров. Після цього, ви потрапляєте на сторінку сайту зі своїми настройками.
Сам кабінет користувача може служити для різних цілей. Наприклад, в книжкових інтернет-магазинах, в своєму кабінеті ви можете переглянути будь Ви покупки здійснювали, коли їх замовляли, можете відстежити яку суму знижок або бонусів за цей час ви встигли накопичити, через кабінет можна управляти підпискою на новини, можна зробити замовлення, не забиваючи щоразу свої дані і т.д. Кабінет клієнта також, наприклад, може бути створений для партнерів: якщо Ви не хочете оприлюднювати конфіденційну інформацію для клієнтів, але дуже потрібну для партнерів, то її можна викласти в персональний кабінет партнера і дану інформацію буде бачити тільки він.
Кабінет клієнта доцільний при наявності великої кількості сервісів на сайті, інтернет-магазину і активних відносин і взаємодій з партнерами та дистриб'юторами.
Завдання біля кабінету клієнта можуть бути найрізноманітніші, а ось мета одна - персоналізувати інформацію або дані.
Інтернет-магазин
Що таке Інтернет-магазин уявляють собі приблизно все. Дуже актуальне питання його створення та доцільності. Інтернет-магазин може включати в себе дуже багато різних модулів, знову ж таки в залежності від завдань, мінімальними є наступні: каталог продукції, кошик замовлення, оформлення заявки (форма on-line або e-mail повідомлення).
Головне завдання інтернет-магазину формулюється досить просто: в Інтернеті необхідно опублікувати якийсь каталог товарів і отримати повідомлення про намір клієнта придбати той чи інший товар
При плануванні проекту, необхідно відразу вирішити, а та чи є у Вас продукція або послуги, які необхідно виносити на продаж в Інтернет?
Умови, за яких створення інтернет-магазину не доцільно:
висока конкуренція на інтернет-ринку або наявність одного або декілька лідерів ринку, якщо Ви не плануєте щось унікальне і відмінне від інших;
якщо Ви займаєтеся тільки великим оптом або є виробником продукції, коли продаж поштучно стає вигідною;
наявність унікальної, вузькоспеціалізованої продукції;
Навряд чи вийде продавати віддалено: одяг, нефасовані продукти, періодичні видання, будь-які послуги, які вимагають присутності (ремонт автомобіля, медичні послуги).
No comments:
Post a Comment