Як правило, формулювання «фірмовий стиль» викликає подив чи недостатнє розуміння: навіщо це власне потрібно, і взагалі, що це таке?
Саме слово «стиль» визначається, як спільність образної системи, засобів художньої виразності, творчих прийомів, обумовлених єдністю ідейно-художнього змісту. Відповідно, поєднання слів «фірмовий» і «стиль» буде інтерпретуватися як сукупність заходів і ряд прийомів (графічних, колірних, мовних і т.д.), які, з одного боку, забезпечують впізнаваність фірми, її виробів і сприймаються спостерігачем (не тільки потенційним покупцем), а з іншого боку, протиставляють фірму і її вироби конкурентним товарам.
Виходячи з цього визначення, ми розуміємо, що фірмовий стиль не є абстрактним поняттям, навпаки, він може стати важливою конкурентною перевагою й істотно підвищити прибуток компанії.
Компоненти фірмового стилю:
1. Логотип - це спеціально розроблена, стилізована скорочена форма назви фірми, часто в оригінальному накресленні. Прикладами вдалих логотипів можуть бути логотипи таких компаній, як «Мегафон», «Самсунг», «Найк».
2. Фірмові кольори (колірна гамма). Дуже важливо підібрати два або три основних кольори, які б постійно використовувалися в діяльності компанії. Прикладами можуть служити такі компанії, як «М-відео», «Техносила», «Dixis», «Куда.ру»
3. Фірмовий шрифт. Шрифти розрізняються характером малюнка, нахилом, насиченістю, розміром. Шрифт опрацьовується індивідуально, також як і логотип. Наявність фірмового стилю вигідно відрізнить вашу компанію від інших, але не є обов'язковим компонентом фірмового стилю.
4. Фірмова візитка. Це невід'ємний атрибут сучасного ділового спілкування. Перша вистава, як правило, починається з обміну візитними картками. Особливе значення вони мають при спілкуванні з іноземними парнерами, людьми, що не говорять на вашій рідній мові. На діловій візитній картці повинні бути чітко позначені ваші прізвище та ім'я (по батькові), назва вашої фірми або організації та ваша посада, повна поштова адреса та інші відомості. Візитка по своїй суті є міні представництвом вас і вашої компанії, тому вона повинна відображати фірмовий стиль компанії.
5. Бланк - це аркуш паперу з надрукованим назвою установи, фірми або з частково надрукованим текстом, призначений для складання документа за певною формою. Так як листи та інші документи, як правило, призначені другій стороні, то бланк неприменно повинен відображати специфіку вашої компанії, а саме фірмовий стиль. У компоненти фірмового стилю також можна включити слоган і наявність якого-небудь, спеціально розробленого запам'ятовується персонажа для компанії.
Слоган - це рекламне гасло, девіз, направлений на створення іміджу фірми або на рекламу товару; заголовок рекламного послання, що відрізняється від звичайного заголовка підвищеною емоційністю і сильним підтекстом, що закликає до негайної дії - вступу в контакт з виробником товару або купівлі товару.
На нашу думку, дуже вдалими слоганами є девізи таких компаній, як Комбелга - «Зв'язок в задоволення», Iru - «замов одного», Nokia - «connecting people».
Вдалими персонажами є персонаж Масяні студії Мульт.ру, Рональд Макдональд компанії Макдоналдс, персонажі реклами цукерок M & M, персонаж рекламної компанії пива «Піт» - Іван Таранов.
Компанія також може мати свої конверти, календарі, буклети, сувенірну продукцію, папки, упаковку, прайс-листи, плакати та пакети. Наявність такої продукції визначається фінансовими можливостями компанії, а також необхідністю компанії в цій продукції. У кожному разі, ці вироби матимуть позитивний вплив на думку оточуючих. Єдине, що повинно об'єднувати ці вироби - це наявність єдиного стилю, інакше сенсу в них не буде.
Мета фірмового стилю - забезпечення запам'ятовуваність вашої компанії споживачами, потенційними клієнтами та партнерами та надання конкурентної переваги.
Окремо варто сказати про веб-сайті. На підставі того, що сайт є вашим представництвом в мережі інтернет, він повинен максимально відповідати вашій компанії, містити логотип, дотримуватись кольорової палітри і мати всю іншу атрибутику фірмового стилю. Краще не допускати принципової відмінності стилю сайту від загальної політики компанії.
Ми рекомендуємо розробляти фірмовий стиль в одній компанії на підставі кількох об'єктивних факторів: по-перше, комплексні роботи завжди обходяться дешевше, ніж чим робити все окремо. По-друге, коли одна компанія повністю веде проект по створенню фірмового стилю, вона максимально і точно відображає його на всієї продукції. Якщо ж створення фірмового стилю відбувається в різних компаніях, то це може призвести до того, що Ваш фірмовий стиль на різної продукції буде відображений по-різному. По-третє, це просто економія вашого часу і кращий контроль над етапами робіт.
Фірмовий стиль, за рекомендаціями фахівців, найкраще розробляти один раз і на все життя. На підставі цього дуже відповідально і серйозно поставтеся до його розробки, не пускайте на самоплив, від цього залежить ваша конкурентна спроможність і запам'ятовуваність вашої компанії клієнтами та партнерами.
Саме слово «стиль» визначається, як спільність образної системи, засобів художньої виразності, творчих прийомів, обумовлених єдністю ідейно-художнього змісту. Відповідно, поєднання слів «фірмовий» і «стиль» буде інтерпретуватися як сукупність заходів і ряд прийомів (графічних, колірних, мовних і т.д.), які, з одного боку, забезпечують впізнаваність фірми, її виробів і сприймаються спостерігачем (не тільки потенційним покупцем), а з іншого боку, протиставляють фірму і її вироби конкурентним товарам.
Виходячи з цього визначення, ми розуміємо, що фірмовий стиль не є абстрактним поняттям, навпаки, він може стати важливою конкурентною перевагою й істотно підвищити прибуток компанії.
Компоненти фірмового стилю:
1. Логотип - це спеціально розроблена, стилізована скорочена форма назви фірми, часто в оригінальному накресленні. Прикладами вдалих логотипів можуть бути логотипи таких компаній, як «Мегафон», «Самсунг», «Найк».
2. Фірмові кольори (колірна гамма). Дуже важливо підібрати два або три основних кольори, які б постійно використовувалися в діяльності компанії. Прикладами можуть служити такі компанії, як «М-відео», «Техносила», «Dixis», «Куда.ру»
3. Фірмовий шрифт. Шрифти розрізняються характером малюнка, нахилом, насиченістю, розміром. Шрифт опрацьовується індивідуально, також як і логотип. Наявність фірмового стилю вигідно відрізнить вашу компанію від інших, але не є обов'язковим компонентом фірмового стилю.
4. Фірмова візитка. Це невід'ємний атрибут сучасного ділового спілкування. Перша вистава, як правило, починається з обміну візитними картками. Особливе значення вони мають при спілкуванні з іноземними парнерами, людьми, що не говорять на вашій рідній мові. На діловій візитній картці повинні бути чітко позначені ваші прізвище та ім'я (по батькові), назва вашої фірми або організації та ваша посада, повна поштова адреса та інші відомості. Візитка по своїй суті є міні представництвом вас і вашої компанії, тому вона повинна відображати фірмовий стиль компанії.
5. Бланк - це аркуш паперу з надрукованим назвою установи, фірми або з частково надрукованим текстом, призначений для складання документа за певною формою. Так як листи та інші документи, як правило, призначені другій стороні, то бланк неприменно повинен відображати специфіку вашої компанії, а саме фірмовий стиль. У компоненти фірмового стилю також можна включити слоган і наявність якого-небудь, спеціально розробленого запам'ятовується персонажа для компанії.
Слоган - це рекламне гасло, девіз, направлений на створення іміджу фірми або на рекламу товару; заголовок рекламного послання, що відрізняється від звичайного заголовка підвищеною емоційністю і сильним підтекстом, що закликає до негайної дії - вступу в контакт з виробником товару або купівлі товару.
На нашу думку, дуже вдалими слоганами є девізи таких компаній, як Комбелга - «Зв'язок в задоволення», Iru - «замов одного», Nokia - «connecting people».
Вдалими персонажами є персонаж Масяні студії Мульт.ру, Рональд Макдональд компанії Макдоналдс, персонажі реклами цукерок M & M, персонаж рекламної компанії пива «Піт» - Іван Таранов.
Компанія також може мати свої конверти, календарі, буклети, сувенірну продукцію, папки, упаковку, прайс-листи, плакати та пакети. Наявність такої продукції визначається фінансовими можливостями компанії, а також необхідністю компанії в цій продукції. У кожному разі, ці вироби матимуть позитивний вплив на думку оточуючих. Єдине, що повинно об'єднувати ці вироби - це наявність єдиного стилю, інакше сенсу в них не буде.
Мета фірмового стилю - забезпечення запам'ятовуваність вашої компанії споживачами, потенційними клієнтами та партнерами та надання конкурентної переваги.
Окремо варто сказати про веб-сайті. На підставі того, що сайт є вашим представництвом в мережі інтернет, він повинен максимально відповідати вашій компанії, містити логотип, дотримуватись кольорової палітри і мати всю іншу атрибутику фірмового стилю. Краще не допускати принципової відмінності стилю сайту від загальної політики компанії.
Ми рекомендуємо розробляти фірмовий стиль в одній компанії на підставі кількох об'єктивних факторів: по-перше, комплексні роботи завжди обходяться дешевше, ніж чим робити все окремо. По-друге, коли одна компанія повністю веде проект по створенню фірмового стилю, вона максимально і точно відображає його на всієї продукції. Якщо ж створення фірмового стилю відбувається в різних компаніях, то це може призвести до того, що Ваш фірмовий стиль на різної продукції буде відображений по-різному. По-третє, це просто економія вашого часу і кращий контроль над етапами робіт.
Фірмовий стиль, за рекомендаціями фахівців, найкраще розробляти один раз і на все життя. На підставі цього дуже відповідально і серйозно поставтеся до його розробки, не пускайте на самоплив, від цього залежить ваша конкурентна спроможність і запам'ятовуваність вашої компанії клієнтами та партнерами.
No comments:
Post a Comment