У наш час веб- сайти стали неодмінним атрибутом бізнесу більшості компаній. При їх створенні переслідуються не тільки рекламні та представницькі цілі - за допомогою веб- сайтів компанії намагаються скоротити витрати, збільшити прибуток.
У процесі формування та обслуговування інформації на сайті бере участь все більше число людей, і багато хто з них не є фахівцями в галузі інформаційних технологій, не знають HTML. Власники великих веб- сайтів вже давно усвідомили необхідність їх централізованого управління і автоматизації пов'язаних з цим процесів. Це завдання звичайно вирішується за допомогою спеціального програмного забезпечення - систем управління контентом (content management systems, CMS).
Проте слід розуміти, що система управління веб- контентом - це всього лише інструмент. Скальпель без рук хірурга сам по собі ні на що не здатно. Тому в цій статті я спробував розглянути не тільки технічні особливості процесу управління веб- сайтом за допомогою CMS, але й питання, пов'язані з організацією цього процесу
Процес управління спрадавна спирався на різноманітні системи, ключову роль в які грали документи. Наприклад, за часів київських князів існували спеціальні грамоти, укази, вироки, за допомогою яких влада здійснювала своє правління. У XV столітті в період формування російської централізованої держави склалася система державного діловодства. В даний час під цим терміном розуміється комплекс заходів з документаційного забезпечення управління, систематизації архівного зберігання документів, забезпечення руху пошуку, зберігання і використання документів. Як бачимо, перед системою діловодства та перед CMS коштують досить схожі завдання. І дійсно, в більшості великих систем автоматизації документообігу, одним з основних завдань яких є автоматизація діловодства, існують модулі управління веб- сайтами - деякі з них ми розглянемо вобзоре.
Отже, наука управляти - це чи не одна з найдавніших сфер діяльності людини. Постигалась вона методом проб і помилок, а успіх залежав від особистих якостей: інтуїції, здатності вчити, аналізувати, передбачати. У другій половині XІ сторіччя, з початком промислової революції, людей, яким довелося займатися управлінням, стало більше, проте успіх, досягнутий компаніями того часу, був отриманий виключно за рахунок особистих якостей засновників. Класичний тому приклад - "Форд Мотор" і "Вестінгауз Електрик". Однак саме в той час і були закладені основи теорії управління, які дозволили розтиражувати передовий досвід [1].
Розглянемо веб- сайт як систему реального часу. Він знаходиться у зовнішньому середовищі, характеристики якого постійно змінюються. Залежно від них змінюється і сприйняття веб-сайту відвідувачами, партнерами, клієнтами, конкурентами і властиво власником. Для організації ефективного управління веб- сайтом просто необхідно відстежувати такі фактори зовнішнього середовища, як індекс цитованості в пошукових системах, позиції в популярних і тематичних каталогах, обмін партнерськими посиланнями, зміни на сайтах конкурентів; знати, що про вас пишуть в Інтернеті і в традиційних ЗМІ. Важливим чинником є також вивчення аудиторії веб-сайту, її кількісних і якісні характеристик, виявлення сильних і слабких місць в інформаційному наповненні та ергономіки інтерфейсу
Регулярно аналізуючи дані, отримані за допомогою моніторингу, керівник проекту зобов'язаний приймати певні рішення, спрямовані на підвищення ефективності роботи веб-сайту. У числі мер можуть бути зміна структури або окремих сторінок, проведення опитування, зміна дизайну, проведення рекламної кампанії та ін. В результаті зміни усередині сайту призводять до зміни ставлення до нього. Залежно від того, наскільки вдалого, своєчасними і якісними минулого ці зміни, досягаються (або не досягаються) цілі, які стоять перед проектом
З вищесказаного треба, що для ефективного управління веб- сайтом необхідно вирішувати наступні завдання: моніторинг зовнішнього середовища, моніторинг відвідуваності, аналіз даних моніторингу, прийняття управлінських рішень, безпосереднє внесення змін до веб- сайт, планування та організація акцій взаємодії із зовнішнім середовищем. І ідеальна система управління контентом повинна сприяти вирішенню всіх цих завдань
Перш ніж докладніше зупинитися на технічних особливостях і функціональності сучасних CMS, хочеться звернути увагу читачів на одну важливу особливість. А саме: на те, що переважна більшість CMS розроблена на основі веб-технологій і використовує веб- інтерфейс. Працювати з ним може будь-який клієнт, забезпечений браузером і підключений до мережі по протоколу TCP / IP, незалежно від типу комп'ютера і його операційної системи
Коротка історична довідка
Коли в 1989 році Тім Бернерс- Лі розробив технологію гіпертекстових документів - World Wіde Web, навряд чи він припускав розмах прийдешньої популярності цього сервісу. Так склалося, що саме завдяки йому в мережу прийшли люди, які не знають команд Unіx. Коли після приватизації Інтернету в 1995 році, в Мережі почали з'являтися перші портали - Yahoo !, Lycos, Іnfoseek, Excіte - Інтернет сприймалася як велика бібліотека. Саме тому пошук в Мережі був основною, якщо не єдиною, корисною функцією цих популярних сайтів. Але із зростанням популярності змінювалася і сфера використання Інтернету. З бібліотеки, часто з запиленими стелажами, Мережа стала джерелом свіжих новин, набором корисних сервісів; вторгнувся вона і в бізнес компаній. Так набір переплетених гіпертекстовими посиланнями сторінок перетворився на повноцінний програмний продукт, не менш складний і функціональний, ніж традиційний. Що ж стосується інтерфейсу, то він не поступався, а багато в чому став більше зручний і гнучким, ніж віконний інтерфейс Wіndows.
У процесі формування та обслуговування інформації на сайті бере участь все більше число людей, і багато хто з них не є фахівцями в галузі інформаційних технологій, не знають HTML. Власники великих веб- сайтів вже давно усвідомили необхідність їх централізованого управління і автоматизації пов'язаних з цим процесів. Це завдання звичайно вирішується за допомогою спеціального програмного забезпечення - систем управління контентом (content management systems, CMS).
Проте слід розуміти, що система управління веб- контентом - це всього лише інструмент. Скальпель без рук хірурга сам по собі ні на що не здатно. Тому в цій статті я спробував розглянути не тільки технічні особливості процесу управління веб- сайтом за допомогою CMS, але й питання, пов'язані з організацією цього процесу
Процес управління спрадавна спирався на різноманітні системи, ключову роль в які грали документи. Наприклад, за часів київських князів існували спеціальні грамоти, укази, вироки, за допомогою яких влада здійснювала своє правління. У XV столітті в період формування російської централізованої держави склалася система державного діловодства. В даний час під цим терміном розуміється комплекс заходів з документаційного забезпечення управління, систематизації архівного зберігання документів, забезпечення руху пошуку, зберігання і використання документів. Як бачимо, перед системою діловодства та перед CMS коштують досить схожі завдання. І дійсно, в більшості великих систем автоматизації документообігу, одним з основних завдань яких є автоматизація діловодства, існують модулі управління веб- сайтами - деякі з них ми розглянемо вобзоре.
Отже, наука управляти - це чи не одна з найдавніших сфер діяльності людини. Постигалась вона методом проб і помилок, а успіх залежав від особистих якостей: інтуїції, здатності вчити, аналізувати, передбачати. У другій половині XІ сторіччя, з початком промислової революції, людей, яким довелося займатися управлінням, стало більше, проте успіх, досягнутий компаніями того часу, був отриманий виключно за рахунок особистих якостей засновників. Класичний тому приклад - "Форд Мотор" і "Вестінгауз Електрик". Однак саме в той час і були закладені основи теорії управління, які дозволили розтиражувати передовий досвід [1].
Розглянемо веб- сайт як систему реального часу. Він знаходиться у зовнішньому середовищі, характеристики якого постійно змінюються. Залежно від них змінюється і сприйняття веб-сайту відвідувачами, партнерами, клієнтами, конкурентами і властиво власником. Для організації ефективного управління веб- сайтом просто необхідно відстежувати такі фактори зовнішнього середовища, як індекс цитованості в пошукових системах, позиції в популярних і тематичних каталогах, обмін партнерськими посиланнями, зміни на сайтах конкурентів; знати, що про вас пишуть в Інтернеті і в традиційних ЗМІ. Важливим чинником є також вивчення аудиторії веб-сайту, її кількісних і якісні характеристик, виявлення сильних і слабких місць в інформаційному наповненні та ергономіки інтерфейсу
Регулярно аналізуючи дані, отримані за допомогою моніторингу, керівник проекту зобов'язаний приймати певні рішення, спрямовані на підвищення ефективності роботи веб-сайту. У числі мер можуть бути зміна структури або окремих сторінок, проведення опитування, зміна дизайну, проведення рекламної кампанії та ін. В результаті зміни усередині сайту призводять до зміни ставлення до нього. Залежно від того, наскільки вдалого, своєчасними і якісними минулого ці зміни, досягаються (або не досягаються) цілі, які стоять перед проектом
З вищесказаного треба, що для ефективного управління веб- сайтом необхідно вирішувати наступні завдання: моніторинг зовнішнього середовища, моніторинг відвідуваності, аналіз даних моніторингу, прийняття управлінських рішень, безпосереднє внесення змін до веб- сайт, планування та організація акцій взаємодії із зовнішнім середовищем. І ідеальна система управління контентом повинна сприяти вирішенню всіх цих завдань
Перш ніж докладніше зупинитися на технічних особливостях і функціональності сучасних CMS, хочеться звернути увагу читачів на одну важливу особливість. А саме: на те, що переважна більшість CMS розроблена на основі веб-технологій і використовує веб- інтерфейс. Працювати з ним може будь-який клієнт, забезпечений браузером і підключений до мережі по протоколу TCP / IP, незалежно від типу комп'ютера і його операційної системи
Коротка історична довідка
Коли в 1989 році Тім Бернерс- Лі розробив технологію гіпертекстових документів - World Wіde Web, навряд чи він припускав розмах прийдешньої популярності цього сервісу. Так склалося, що саме завдяки йому в мережу прийшли люди, які не знають команд Unіx. Коли після приватизації Інтернету в 1995 році, в Мережі почали з'являтися перші портали - Yahoo !, Lycos, Іnfoseek, Excіte - Інтернет сприймалася як велика бібліотека. Саме тому пошук в Мережі був основною, якщо не єдиною, корисною функцією цих популярних сайтів. Але із зростанням популярності змінювалася і сфера використання Інтернету. З бібліотеки, часто з запиленими стелажами, Мережа стала джерелом свіжих новин, набором корисних сервісів; вторгнувся вона і в бізнес компаній. Так набір переплетених гіпертекстовими посиланнями сторінок перетворився на повноцінний програмний продукт, не менш складний і функціональний, ніж традиційний. Що ж стосується інтерфейсу, то він не поступався, а багато в чому став більше зручний і гнучким, ніж віконний інтерфейс Wіndows.
No comments:
Post a Comment