На початку 2010 року всі оптимизаторская співтовариство сколихнули зміни в алгоритмах текстового ранжирування пошукової системи Яндекс. Яндекс і раніше влаштовував різноманітні сюрпризи трудівникам оптимізації , але зараз все виявилося серйозніше: сайти вилітали по найцікавішим високо- і середньочастотним запитам. Дослідження показали, що вся справа в тих текстах, які розміщувалися на просуваються сайтах.
До цього часу вважалося, що чим більше тексту на сайті, тим краще, в результаті з'являлися так звані «онучі» - великі шматки оптимізованого тексту в нижній частині сайту (іноді до 20-25 тисяч знаків, що еквівалентно 10 сторінкам А4). І чим більше пошукових слів було в цих текстах - тим було краще, загальноприйнятою вважалася щільність ключового слова в 10%. Зрозуміло, дані тексти були написані «для людей» і призначалися виключно роботам, їх навіть розміщували нижче, так, щоб користувач не міг побачити тексту при побіжному перегляді.
Що було?
Розглянемо невеликий приклад. Припустимо, наш сайт просувається за запитом «ремонт холодильників» - хороший такий високочастотний запит. Відповідно, для просування ми розміщуємо на сайті грунтовний текст в 10 тисяч знаків з менш частотними запитами: «ремонт холодильників в Петербурзі», «ремонт холодильників Стінол», «ремонт холодильників Electrolux» і так далі. У підсумку після закупівлі посилань сайт міг міцно влаштуватися в ТОП-10, а то і ТОП-5 за запитом «ремонт холодильників».
Що сталося?
Після зміни алгоритму наш сайт впав за запитом «ремонт холодильників» в ТОП-200, та й видаватися стала інша сторінка - скажімо, внутрішня сторінка з прайсом, де випадково була згадана наша послуга. Логічно це ніяк пояснити неможливо: головна сторінка в рази релевантенее. Отже, вона була піддана якомусь фільтру, тобто штучно знижена у видачі. Оптимізатори навіть придумали назву цьому фільтру «ти спамний».
Що робити?
Відразу було придумано кілька варіантів вирішення даної проблеми: два простих і один складний. Останній з різними варіаціями вже давно використовується в нашій компанії.
Варіант 1
Прибираємо великий текст в тег noindex, який забороняє роботу зчитувати його.
Плюси: швидко і дешево.
Мінуси: великий і нечитабельним текст як був на сайті, так там і висить.
Варіант 2
Прибираємо сам текст або радикально скорочуємо його.
Плюси: швидко і дешево.
Мінуси: з оптимізації виключаються низькочастотні слова, за якими сайт міг би бути в ТОП-10.
Варіант 3
Переписуємо текст з урахуванням нових вимог: розбиваємо його на абзаци, прописуємо заголовки і підзаголовки, доповнюємо картинками ... Загалом, робимо так, щоб текст був цікавий не тільки пошуковому роботу, але й відвідувачеві, що прийшов на сайт.
Плюси: ефективно.
Мінуси: дорого і відносно довго.
Третій спосіб написання текстів у нас використовувався і до введення нового алгоритму ранжирування, так що якихось серйозних змін у позиціях просуваються сайтів не було. Проте хотілося б попередити всіх тих, кого турбує доля свого сайту: уважно поставтеся до текстової оптимізації . Великі фрагменти оптимізованого тексту зараз можуть дуже серйозно нашкодити будь-якого ресурсу.
До цього часу вважалося, що чим більше тексту на сайті, тим краще, в результаті з'являлися так звані «онучі» - великі шматки оптимізованого тексту в нижній частині сайту (іноді до 20-25 тисяч знаків, що еквівалентно 10 сторінкам А4). І чим більше пошукових слів було в цих текстах - тим було краще, загальноприйнятою вважалася щільність ключового слова в 10%. Зрозуміло, дані тексти були написані «для людей» і призначалися виключно роботам, їх навіть розміщували нижче, так, щоб користувач не міг побачити тексту при побіжному перегляді.
Що було?
Розглянемо невеликий приклад. Припустимо, наш сайт просувається за запитом «ремонт холодильників» - хороший такий високочастотний запит. Відповідно, для просування ми розміщуємо на сайті грунтовний текст в 10 тисяч знаків з менш частотними запитами: «ремонт холодильників в Петербурзі», «ремонт холодильників Стінол», «ремонт холодильників Electrolux» і так далі. У підсумку після закупівлі посилань сайт міг міцно влаштуватися в ТОП-10, а то і ТОП-5 за запитом «ремонт холодильників».
Що сталося?
Після зміни алгоритму наш сайт впав за запитом «ремонт холодильників» в ТОП-200, та й видаватися стала інша сторінка - скажімо, внутрішня сторінка з прайсом, де випадково була згадана наша послуга. Логічно це ніяк пояснити неможливо: головна сторінка в рази релевантенее. Отже, вона була піддана якомусь фільтру, тобто штучно знижена у видачі. Оптимізатори навіть придумали назву цьому фільтру «ти спамний».
Що робити?
Відразу було придумано кілька варіантів вирішення даної проблеми: два простих і один складний. Останній з різними варіаціями вже давно використовується в нашій компанії.
Варіант 1
Прибираємо великий текст в тег noindex, який забороняє роботу зчитувати його.
Плюси: швидко і дешево.
Мінуси: великий і нечитабельним текст як був на сайті, так там і висить.
Варіант 2
Прибираємо сам текст або радикально скорочуємо його.
Плюси: швидко і дешево.
Мінуси: з оптимізації виключаються низькочастотні слова, за якими сайт міг би бути в ТОП-10.
Варіант 3
Переписуємо текст з урахуванням нових вимог: розбиваємо його на абзаци, прописуємо заголовки і підзаголовки, доповнюємо картинками ... Загалом, робимо так, щоб текст був цікавий не тільки пошуковому роботу, але й відвідувачеві, що прийшов на сайт.
Плюси: ефективно.
Мінуси: дорого і відносно довго.
Третій спосіб написання текстів у нас використовувався і до введення нового алгоритму ранжирування, так що якихось серйозних змін у позиціях просуваються сайтів не було. Проте хотілося б попередити всіх тих, кого турбує доля свого сайту: уважно поставтеся до текстової оптимізації . Великі фрагменти оптимізованого тексту зараз можуть дуже серйозно нашкодити будь-якого ресурсу.
No comments:
Post a Comment